|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Ekonomi Politik |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. İktisat ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
19.yüzyılda durumun ilk kavramsal ve teorik temellerinden başlamak üzere 21.yüzyıla kadar geçen sürede ekonomi politiğin gelişimi, bileşenlerinin ortaya konulması ve tarihsel süreçteki değişimi kavramsal çerçevesi ve teorik yaklaşımlarla öğrenilmesini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
19.yüzyılda durumun ilk kavramsal ve teorik temellerinden başlamak üzere 21.yüzyıla kadar geçen sürede ekonomi politiğin gelişimi, bileşenlerinin ortaya konulması ve tarihsel süreçteki değişimi kavramsal çerçevesi ve teorik yaklaşımların irdelenmesidir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, amacı ve kaynakçalar hakkında bilgi vermek |
Dersin içeriğini ve eğitim tekniğini öğrencilerle paylaşmak |
Öğrencinin derse gelmesi |
|
2 |
Ekonomi politik ; ortaya konulması, temel yaklaşım |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
3 |
1844 el yazmaları |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
4 |
Emek, Sermaye, Ücret , Kar |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
5 |
Paylaşım ve Bölüşüm Teorileri |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması, odev |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
6 |
Ekonomi ve İktidar |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması, odev |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
7 |
Ulusal Ekonominin Dengeleri |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
8 |
VİZE |
YAZILI ARA SINAV |
YAZILI ARA SINAV |
|
9 |
Uluslararası Ekonomide Liberal düşünce gelişimi |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
10 |
Uluslararasılaşan Ekonominin Politiği |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
11 |
Dünya Ekonomi Politiği ve Modelleme yaklaşımı |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması, odev |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
12 |
Ekonomi politik ; sınıf çatışmalarının formülasyonu ve uyumu |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
13 |
Ticaretin küreselleşmesi, Üretimin küreselleşmesi, Finansal küreselleşme, Küreselleşme ve bölgesel entegrasyonlar. |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
14 |
Geçiş Ekonomileri ve Devletleri: Komünizm ve klasik sosyalist sistem, Çin’in piyasa sosyalizmine geçişi. |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması, odev |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
15 |
Küresel Problemler ve Krizler |
İlgili yayınlardan bölümlerin,makalelerin okunması |
Dersin anlatılması, sunum,interaktif |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sinava hazirlik |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Marx K. 1844 El Yazmaları. Sol yayınları.1999
Marx K. Ekonomi Politiğin Eleştirisine Katkı. Sol Yayınları.2002
Rousseau J.J. Ekonomi Politik. Palme yayıncılık
Oscar Lange: “Ekonomi Politik”, “Ekonomi Politiğin Metodu”, “Ekonomik Rasyonellik İlkesi”
Nikitin P. Ekonomi Politik.Sol yayınları.2000
Mütevellioğlu N.,Sönmez S. Küreselleşme, Kriz ve Türkiyede Neoliberal Dönüşüm. İstanbul Bilgi Üniveristesi yayınları.2006.Istanbul
Frank B. Ekonomi Politik.Tüses yayınları.istanbul.2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
4 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
4 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
4 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
2 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|