Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik

Dersin Kodu : P 137

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELA AYDIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sayılardaki sıralamaları yapabilir.
2. Verilen birinci veya ikinci derece bir denklemi çözebilir.
3. Verilen birinci veya ikinci derece eşitsizlikleri çözebilir.
4. Fonksiyonlarla ilgili işlemleri yapıp bazı trigonometrik hesaplamaları yapabilir.
5. Fonksiyonların limitini hesaplayabilir.
6. Verilen bir fonksiyonun türevini alabilir ve bunu maksimum minimum problemlerine uygulayabilir.
7. Fonksiyonların grafiğini kolay şekilde çizebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik ve temel bilimlerde temel ilkeleri ve bilgilerin kazandırılması ve ihtiyaç halinde bu bilgi ve becerilerin kendi alanındaki uyarlamasının yapılması.

Dersin İçeriği : Fonksiyon, limit, süreklilik ve Türevin temel özelliklerini kavramak bunları fonksiyonların grafiklerini çizmede yaklaşık hesap yapmada ve problem çözmede kullanmak. Ayrıca öğrencileri analitik düşünme konusunda eğitmek ve ileride kendi ilgilendikleri konularla ilgili problemleri çözmek için kuracakları modeller için çözüm yöntemlerini öğretmektir. Analiz insan aklının en büyük başarılarından biri olarak düşünülen heyecan verici bir konudur. Umudumuz, öğrencilerinde analizi sadece kullanışı ile değil onun iç güzelliği ile de keşfetmesidir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sayılar ve sıralama özellikleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
2 Çarpanlara ayırma yöntemleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
3 Birinci ve ikinci dereceden denklem çözümü Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
4 Birinci ve ikinci dereceden eşitsizlik çözümü Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
5 Mutlak değer ve mutlak değerli denklem ve eşitsizlik çözümü Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
6 Fonsiyon ve fonsiyonun tanım ve görüntü kümesi bulma Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
7 Bazı özel tipteki fonksiyonlar, tamdeğer fonksiyonu ve fonksiyonların bileşkesi Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
8 Arasınav ve problem çözümü Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Yazılı sınav yapılacak
9 Bire bir örten ve ters fonksiyon ile trigonometrik fonksiyonlar Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
10 Limit ve limit alma kuralları ile bazı özel tipteki limitlerin hesaplanması Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
11 Süreklilik ve bazı süreksizlik tipleri Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
12 Türev ve temel türev alma kuralları ile zincir kuralı Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
13 Türevin maksimum ve minimum problemlerde uygulanması Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
14 Grafik çizimi Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
15 Grafik çizimi Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması Yazılı sınav yapılacak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Fikri Akdeniz, Prof. Dr. Yusuf Ünlü, Prof. Dr. Doğan Dönmez," Analize Giriş I", Nobel kitabevi 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 0
2 Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir 0
3 Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar 0
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir 3
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir 4
6 Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak 0
7 Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır 0
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 1
9 Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır 0
10 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 5
11 Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir 0
12 Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir 0
13 Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır 1
14 Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir 0
15 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar 5
16 Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir 1
17 Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar 0
18 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 0
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 0
20 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3