|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
ZTP107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sayma sayılarından başlayarak doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel sayılar ve irrasyonel sayılar üzerinde aritmetik ve cebirsel işlemler yapabilir. Denklem çözümlerinde kullanılan temel özdeşlikleri ifade edebilecek ve denklem çözümlerine uygulayabilir. Fonksiyon, logaritma, trigonometrik kavramları açıklayabilir. Açısal ölçüm birimlerini bilir ve bunlar arasında dönüşüm yapabilir. Tümevarım ilkesi, seri ve karmaşık sayı kavramlarını açıklayabilir. Limit, türev ve integral alma kurallarını bilir. Diferansiyel denklemlerini çözebilir. Verilerin istatistik analizini yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ZTP106 İstatistik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, matematiğin en önemli konularından olan reel sayılar, kümeler, denklemler, logaritma, trigonometrik ve hiperbolik fonksiyonlar, seriler, diziler ve kompleks sayılar ile ilişkili olan problemleri analiz etmektir. Logaritmik, trigonometrik, üstel fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, özel tanımlı fonksiyonlar la ilgili problemleri çözebilmektir. Bir değişkenin, fonksiyonların, limitleri almak ve sonuçlarını yorumlamaktır. Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türlerini belirlemek, türevin geometrik yorumu, türev alma kuralları, yüksek mertebeden türevleri almak, temel integral alma kurallarını ve alan ve hacim integralini hesaplayabilmektir. Diferansiyel denklemeleri çözmek ve verilerin istatistiksel analizlerini yapabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sayılar
Cebir
Denklemler ve Eşitsizlikler
Fonksiyonlar
Trigonometri
Kompleks Sayılar
Logaritma
Matrisler
Lineer Denklem Sistemleri
Limit ve Uygulamalar
Türev ve Uygulamaları
İntegral ve Uygulamaları
Diferansiyel Denklemler
İstatistik
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sayılar |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev
|
|
2 |
Cebir |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
3 |
Denklemler ve Eşitsizlikler |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
4 |
Fonksiyonlar |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
5 |
Trigonometri |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
6 |
Kompleks Sayılar |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
7 |
Logaritma |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
8 |
Matrisler |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
9 |
Ara Sınav |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi. |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Lineer Denklem Sistemleri |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
11 |
Limit ve Uygulamalar |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
12 |
Türev ve Uygulamaları |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
13 |
İntegral ve Uygulamaları |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
14 |
Diferansiyel Denklemler |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
15 |
İstatistic |
Ders kitabı ve diğer kaynaklar
|
Konu anlatımı, Power Point sunum, problem çözümü ve ödev.
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi. |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Fikri Akdeniz, Prof. Dr. Yusuf Ünlü, Prof. Dr. Doğan Dönmez, Analize Giriş Cilt 1, Adana.
Fikri Akdeniz, Doğan Dönmez, Ahmet Temizyürek, Ela Aydın, Güzin Yüksel, Yusuf Karakuş, Temel Matematik, Nobel Kitabevi, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alternatif üretim sistemleri (organik üretim, iyi tarım uygulamaları, iyi hayvan besleme uygulamaları gibi. ) konularda yeterli bilgi ve birikime sahiptir. |
5 |
|
2 |
Çiftlik hayvanların temel özelliklerini (anatomik, morfolojik, fizyolojik vb. tüm biyolojik özelliklerini) bilir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına uygun barınak planlanma konularında yeterli bilgiye sahiptir. Hayvansal üretimde türlere ve çevre koşullarına gore yem üretimi ve saklama, hayvan besleme programları yapabilme bilgilerine sahiptir
Hayvansal üretimde işletmede elde edilen ürünlerin muhafazası konularında yeterli bilgiye sahiptir
|
4 |
|
3 |
Hayvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerine sahiptir. Endüstriyel hayvancılık konusunda yeterli bilgi ve birikime sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgi teknolojilerini kullanarak hayvansal üretim ile ilgili yenilikleri takip eder ve bu konuda her türlü bilgiye ulaşır. |
4 |
|
5 |
Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sağlama ve teknik gelişimleri izleyebilme özgüvenine sahip olma |
5 |
|
6 |
Zootekni alanında istenilen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulma ve buna uygun çözüm önerileri geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiye sahip olma |
4 |
|
8 |
—Türkiye ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik gereklere sahip Zooteknistler yetiştirmek,
|
5 |
|
9 |
Zootekni alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık yapma ve proje yazma ve uygulayabilme |
4 |
|
10 |
Hayvan yetiştiriciliğindeki teknikleri bilme ve uygulama Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma
Küçükbaş hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemediki teknikleri bilme ve uygulama
kanatlı hayvan yetiştiriciliğindeki ve beslemedeki teknikleri bilme ve uygulama
yvan ıslahına temel teşkil edecek genetik ve istatistik bilgilerini hayvansal üretime aktarma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|