|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pc Ortamında Yazarlık Dilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BTS324 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar destekli öğretim kavramını ve öğretim yazılımlarını öğrenir. Eğitim yazılımlarındaki kullanıcı arayüzü tasarım ilkelerini öğrenir. Bu ilkeleri Authorware yazarlık dilini kullanarak eğitim yazılımlarına uygular. Authorware yazarlık dilinin kullanımı hakkında bilgiye sahip olur. Authorware yazarlık dilini kullanarak bir eğitim yazılımı tasarımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarına PC ortamında yazarlık dilleri uygulama becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretimsel konularda öğretim yazılımı hazırlamak. Öğretim yazılımları için arayüz tasarımlamak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar destekli öğretim kavramı ve öğretim yazılımları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
2 |
Öğretim yazılımı türleri ve bunun örneklerinin incelenmesi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
3 |
PC ortamında yazarlık dillerinin kullanımı |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
4 |
Yazarlık sistemlerinin özellikleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
5 |
Öğretim yazılımı tasarım kuralları, arayüz tasarımı |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
6 |
Öğrenme ve öğretme yöntemlerinin yazarlık dilleriyle ilişkilendirilmesi, Adobe Authorware´e giriş |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
7 |
Etkileşim türleri (Button, Hot spot, Hot Object, Target Area, Pull-down Menu, Text Entry, Keypress, Tries Limit, Time Limit etkileşimleri), |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Proje |
|
9 |
Yazılıma dijital filmlerin eklenmesi, yazılıma ses ekleme, yazılıma flash dosyası ve hareketli gif ekleme |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
10 |
Authorware fonksiyonları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
11 |
Authorware değişkenleri |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
12 |
Dallanmalarda değişken kullanımı |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
13 |
Authorware uygulamalarını yayımlama. |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
14 |
Adobe Authorware kullanarak bir eğitim yazılımının hazırlanması |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
15 |
Adobe Authorware kullanarak bir eğitim yazılımının hazırlanması |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma, Gösteri. |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
Proje |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Macromedia Authorware 7, Macromedia (2003), San Francisco: Macromedia, Inc.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
2 |
|
2 |
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. |
3 |
|
3 |
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. |
4 |
|
5 |
İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
4 |
|
6 |
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. |
3 |
|
7 |
Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
2 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. |
2 |
|
9 |
Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. |
2 |
|
10 |
Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
3 |
|
11 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. |
4 |
|
12 |
Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. |
3 |
|
13 |
Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
4 |
|
14 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
15 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. |
0 |
|
16 |
Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
4 |
|
17 |
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. |
3 |
|
18 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. |
4 |
|
19 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
4 |
|
20 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|