Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rehberlik

Dersin Kodu : BTE404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetlerini öğrenme, rehberliğin ilkelerini belirleme, rehberliğin gelişimini belirleme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı rehberlik ile ilgili mesleki kavramlar ve teoriler ve konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; rehberlikte temel kavramlar, Öğrenci kişilik hizmetleri, Psikolojik danışma ve öğrenci kişilik hizmetleri, Rehberliğin ilkeleri, Rehberliğin gelişimi gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
2 Rehberlikte temel kavramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
3 Öğrenci kişilik hizmetleri, Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
4 Psikolojik danışma ve rehberlik ve öğrenci kişilik hizmetleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
5 Rehberliğin ilkeleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
6 Rehberliğin gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
7 Psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
8 Arasınav Yazılı sınav
9 servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
10 Alandaki yeni gelişmeler, Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
11 Bireyi tanıma teknikleri, Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
12 Psikolojik danışmanlık ve rehberlik-öğretmen işbirliği, Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
13 öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri. Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
14 Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin tarihçesi Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
15 Psikolojik danışmanlık ve rehberliiğin Türkiye´deki gelişimi Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
16/17 Final sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  B.Yeşilyaprak (2012) Eğitimde rehberlik hizmetleri, R.Karaca; E.İkiz (2010) Psikolojik danışma ve rehberlikte çağdaş bir anlayış, Deniz, M.E. ; Erözkan, A. (2008) Psikolojik danışma ve rehberlik; A.Kaya (2004) Psikolojik danışma ve rehberlik.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 0
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 0
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 0
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 3
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 0
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 0
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 0
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 0
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 0
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 0
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 0
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 3
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 0
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4