Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Veri Tabanı Yönetim Sistemleri

Dersin Kodu : BTE314

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. OZAN ŞENKAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Veri tabanı ile ilgili temel kavramları tanımlayacak
Veri tabanında kullanılan fonksiyonları açıklayacak
Herhangi bir programda kullanmak için veritabanı tasarlayacak
Veritabanı iyileştirme metotlarını sınıflayacak
SQL Server, MYSQL, Access programlarını kullanacak
Veritabanı yönetimi ile ilgili öğrendiklerini öğrencilerine aktaracak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Veri tabanlarının genel yapısı ve veri tabanı yönetim sistemlerini Sql Server programı üzerinden öğretilmesi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak

Dersin İçeriği : Temel veri tabanı kavramları, veri ve veri modelleri, ilişkisel veri tabanı tasarımı, SQL yapısal sorgulama dili, temel SQL konutları, SQL fonksiyonları, SQL ‘de gruplama yapmak, SQL ‘de birleştirme, SQL yönetimsel fonksiyonları, SQL ile çoklu tablo kullanımı, SQL programlama ve function, SQL programlamada transaction ve hata durumları, VTYS kurulumu ve yönetimsel işlemler, VTYS üzerinde SQL sorguları yapılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Veri Tabanı kavramları veri ve veri türleri Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
2 İlişkisel veri tabanı tasarımı Access uygulaması Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Sql Sorgulama dili Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Sql Sorgulama dilinde Kullanılan fonksiyonlar Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Sql Server Programının Genel yapısı Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Sql Server Menüleri Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Tablolar Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
8 ARASINAV Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Sınav, Ödev, Proje/Tasarım
9 Saklı prosedürler Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Saklı prosedürler Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Görünümler Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Tetikleyiciler Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Örnek veri tabanı hazırlanması Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Veri Tabanı optimizasyonu Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Veri tabanı iyileştirme metotları Ders kitabındaki ilgili konular Düz-anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi Sınav, Ödev, Proje/Tasarım


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Veri Tabanı Yönetim Sistemleri-[SQL/PL–SQL/T–SQL]-(2009)-Yrd. Doç. Dr. Zehra Alakoç Burma-Seçkin Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 4
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 3
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 4
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 3
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 3
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 5
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 4
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 4
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 4
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 4
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 4
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 3
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 3
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 4
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 5
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 3
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 122
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.88
Dersin AKTS Kredisi: 5