Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İşletim Sistemleri Ve Uygulamaları

Dersin Kodu : BTE301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : İşletim sistemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmek ve genel çalışma prensiplerini kavrar
İşlem,hafıza,dosya,giriş-çıkış ve güvenlik fonksiyonlarını tanır
Dosya sistemlerinin (FAT/NTFS/EXT/REISER vb.) genel özelliklerini, çalışma prensiplerini kavrar
Windows ve Linux işletim sistemleri sürümlerini tanır, kurar, etkili bir şekilde kullanır ve sistem yönetimini yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İşletim sistemleri ile ilgili temel kavramları öğrenmek.

Dersin İçeriği : İşletim Sistemleri ve Özellikleri,İşlem yönetimi,Hafıza yönetimi,Dosya sistemleri ve Girş/Çıkış,Guvenlik Windows sürümleri ve XP Kurulumu,Unix/linux işetim sistemlerinin tarihsel gelişimi ve özellikleri Linux işletim sisteminin kurulması ve tanıtılması Önemli Linux komutları,Sistem yönetimi,Yararlı Linux Sunucu ve Servis yazılımları,KDE Masaüstü yöneticisi İşletim sistemlerini karşılaştırma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Lab1


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İşletim Sistemleri ve Özellikleri Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
2 İşlem yönetimi Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
3 Hafıza yönetimi Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
4 Dosya sistemleri ve Girş/Çıkış Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
5 Guvenlik Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
6 Windows sürümleri ve XP Kurulumu Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
7 Unix/linux işetim sistemlerinin tarihsel gelişimi ve özellikleri Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
8 Vize Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav
9 Linux işletim sisteminin kurulması ve tanıtılması Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
10 Önemli Linux komutları Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
11 Sistem yönetimi Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
12 Yararlı Linux Sunucu ve Servis yazılımları Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
13 KDE Masaüstü yöneticisi Kaynakları okuma SSunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
14 İşletim sistemlerini karşılaştırma Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
15 Genel tekrar Kaynakları okuma Sunuş, soru-cevap yöntemi, grup tartışması ve uygulama.
16/17 Final Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ayfer, Can Uğur (2003).Kim korkar Linux´tan?. Pusula, İstanbul.
 Deitel, Harvey M.,(2004).Operating systems. Pearson/Prentice Hall Upper Saddle Ri.
 Bic, Lubomir,(2003).Operating systems principles. Prentice Hall/Pearson, Upper Saddle Ri.
 Microsoft Windows XP step by step deluxe. Microsoft Press. Redmond, WA 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. 3
2 Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar. 1
3 Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. 3
4 Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir. 3
5 İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. 4
6 Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir. 0
7 Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir. 0
9 Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. 5
10 Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. 0
11 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular. 4
12 Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar. 5
13 Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. 0
14 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
15 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir. 2
16 Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 0
17 Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. 2
18 Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir. 0
19 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
20 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5