|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kütle Spektroskopik yöntemi nedir? |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
2 |
Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir? |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
3 |
Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
4 |
Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
5 |
NMR spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir? |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
6 |
NMR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
7 |
Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
8 |
Arasınav |
kitaplardan çalışma |
yazılı sınav |
|
9 |
Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
10 |
Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
11 |
IR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler |
kitaplardan çalışma |
Sözlü anlatım ve görsel sunumlar |
|
12 |
Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması |
kitaplardan çalışma |
Öğrenci sunumları |
|
13 |
Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması |
kitaplardan çalışma |
Öğrenci sunumları |
|
14 |
Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması |
kitaplardan çalışma |
Öğrenci sunumları |
|
15 |
Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması |
kitaplardan çalışma |
Öğrenci sunumları |
|
16/17 |
Final sınavı |
kitaplardan çalışma |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
4 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
3 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
4 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|