Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Org. Bil. Kütle Spek. İle Tan.

Dersin Kodu : KM 497

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ELİFE SULTAN VAYISOĞLU GİRAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : spektroskopi tekniği kullanılarak organik bileşiklerin yapılarının nasıl aydınlatılacağı öğrenilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : kütle spektroskopisi ve diğer spektroskopik yöntemlerle molekül yapısının belirlenmesi

Dersin İçeriği : kütle spektroskopisini uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kütle Spektroskopik yöntemi nedir? kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
2 Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir? kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
3 Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
4 Kütle spektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
5 NMR spektroskopik yöntemi ile yapı nasıl belirlenir? kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
6 NMR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
7 Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
8 Arasınav kitaplardan çalışma yazılı sınav
9 Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
10 Kütle spektroskopik yöntemi ve NMR lspektroskopik yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
11 IR yöntemi ile yapı belirlenmesi üzerine örnekler kitaplardan çalışma Sözlü anlatım ve görsel sunumlar
12 Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması kitaplardan çalışma Öğrenci sunumları
13 Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması kitaplardan çalışma Öğrenci sunumları
14 Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması kitaplardan çalışma Öğrenci sunumları
15 Her üç yöntemi kullanarak moleküler yapı tanımlanması kitaplardan çalışma Öğrenci sunumları
16/17 Final sınavı kitaplardan çalışma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Organik Bileşiklerin spektroskopiz analizi-Ender Erdik
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 3
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 4
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 4
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 4
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4