Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hidrojen Ve Enerji |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 433 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enerji kaynaklarını tanır. Temiz enerji kaynaklarını öğrenir. Hidrojenin ikincil bir enerji kaynağı olduğunu öğrenir. Çevre kirliliği ve kaynakların geri kazanımını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enerji kaynakları ve çevre açısından önemini anlamak. Hidrojen enerjisinin özelliklerini, hidrojenin gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, hidrojenin enerji sistemlerindekini yerini anlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enerji kaynakları; fosil yakıtlar, yenilenebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, jeotermal enerji, rüzgar enerjisi, hidrojen enerjisi, hidrojen enerji sistemi, hidrojen üretimi yöntemleri, fosil yakıtlardan hidrojen üretimi, suyun elektrolizi, hidrojenin depolanması ve taşınması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enerji kaynakları |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
2 |
Fosil yakıtlar |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
3 |
Yenilenebilir enerji kaynakları |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
4 |
Enerji kaynaklarının çevresel etkileri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
5 |
Hidrojen enerjisi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
6 |
Hidrojen üretimi yöntemleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
7 |
Fosil yakıtlardan hidrojen üretimi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
8 |
Ara sınav |
Kitap ve internet |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Elektroliz ile hidrojen üretimi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
10 |
Hidrojen depolanması ve taşınması |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
11 |
Hidrojen güvenliği |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
12 |
Hidrojen kullanım alanları |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
13 |
Güneş enerjisi hidrojen sistemleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
14 |
Gelecekte hidrojen enerjisinin önemi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
15 |
Kaynakların verimli kullanımı ve geri kazanım |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kitap ve internet |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
4 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
2 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
2 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
3 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
0 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
0 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
0 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|