|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınai Kimya1 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimyasal ve fiziksel temel işlemleri ayırt eder. Su saflaştırmasını ve çevre kirlenmesini denetler. Enerji, yakıtlar, iklimleme ve soğutma teknolojilerini bilir. Kömürden elde edilen kimyasal maddeleri sınıflandırır. Gaz yakıtları üretir. Seramik üretir. Portland çimentolarını, kalsiyum ve magnezyum bileşiklerini ayırt eder.
Cam üretir.
Klor-Alkali bileşikleri üretir.
Fosfor bileşiklleri üretir.
Kükürt ve sülfürik asit üretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ham maddeleri; kullanılabilir ve gelir getirecek ürünlere dönüştürebilmek. Bu dönüşümler için kimyasal ve fiziksel işlemlerin temel bilgilerini kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal ve fiziksel temel işlemler, Su saflaştırma ve çevre kirlenmesini kontrol, Enerji, yakıtlar, iklimleme ve soğutma, Kömür kimyasal maddeleri, Gaz yakıtlar, Endüstriyel gazlar, Endüstriyel karbon, Seramik endüstrileri, Portland çimentoları, kalsiyum ve magnezyum bileşikleri, Cam endüstrileri, Klor-Alkali endüstrileri, Fosfor endüstrileri, Kükürt ve sülfürik asit üretimi teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kimyasal ve fiziksel temel işlemler |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
Su saflaştırma ve çevre kirlenmesini kontrol |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
3 |
Enerji, yakıtlar, iklimleme ve soğutma |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
4 |
Kömür kimyasal maddeleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
Gaz yakıtlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
6 |
Endüstriyel gazlar |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
Endüstriyel karbon |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
Ara sınav + Proses anlatımı |
Ara sınav hazırlığı. |
Yazılı sınav. |
|
9 |
Seramik endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
10 |
Portland çimentoları, kalsiyum ve magnezyum bileşikleri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. Teknik gezi. |
|
11 |
Cam endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. Teknik gezi. |
|
12 |
Klor-Alkali endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
Fosfor, Potasyum ve azot endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
Kükürt ve sülfürik asit |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
Yüzey örtme endüstrileri |
Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması, makale tarama. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler, makaleler ve ödevler. |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı (Final) |
Yıl sonu sınava hazırlık. |
Yazılı sınav. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A. İhsan Çataltaş, Kimyasal proses endüstrileri I, İstanbul, (1985)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
5 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
15 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|