|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyokimya2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 314 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEYHAN TÜKEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Karbohidrat, lipid, protein ve nükleik asit metabolizmasını öğrenme Biyoenerjitiğin prensiplerini öğrenme Genetik bilgi akışını ve moleküler genetik alanındaki teorik ve teknolojik yenilikleri öğrenme Metabolizmanın düzenlenmesini öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Karbohidrat, lipid,protein ve nükleik asit metabolizmasını (yapım ve yıkım) öğrenip biyoenerjitiğin temel prensipleri ile ilişkilendirebilme, metabolik yolları birbiriyle ilişkilendirebilme, genetik bilgi aktarımının temelini anlayıp kavrayabilme,tüm metabolik olaylardaki metabolik kontrolün, düzenlemelerin nasıl ve hangi yollarla sağlanabildiğini öğrenme,bilgilerini canlı ile doğrudan veya dolaylı olabilecek tüm alanlarda kullanıp uygulayabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bioenerjitiğin ilkeleri, Glikoliz ve heksozların yıkımı, Sitrik asit döngüsü, Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı, Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon, Karbohidrat ve lipid biyosentezi, DNA metabolizması, RNA metabolizması, Protein metabolizması, Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi, Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları, Hormonlar, Vitaminler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bioenerjitiğin ilkeleri |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
2 |
Glikoliz ve heksozların yıkımı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
3 |
Sitrik asit döngüsü |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
4 |
Sitrik asit döngüsü |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
5 |
Amino asit oksidasyonu ve üre yapımı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
6 |
Oksidatif fosforilasyon ve fotofosforilasyon |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
7 |
Karbohidrat ve lipid biyosentezi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
8 |
Genel tekrar+Ara sınav |
Anlatılan konularla ilgili problem örneklerinin incelenmesi,çözümlenmesi |
Sınav |
|
9 |
DNA metabolizması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
10 |
RNA metabolizması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
11 |
Protein metabolizması |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
12 |
Gen ifadelenmesinin düzenlenmesi |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
13 |
Rekombine DNA teknolojisi ve uygulamaları |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
14 |
Hormonlar |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
15 |
Vitaminler |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın Temelleri, Worth Publishers, 2003.
Rawn, D.J., Biyokimya, Neil Patterson publisher, 1989
Seyhan Tükel. Biyokimyaya giriş. ÇÜ.Fen-Edebiyat Fak. Yayınları. Yayın No:62, 1994, Adana.
Nelson, D.L., Cox, M.M., Lehninger Biyokimyanın İlkeleri,Palme yayıncılık, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
1 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
4 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
4 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
3 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
4 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
2 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
4 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
4 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|