Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Muhasebe

Dersin Kodu : SYB401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. BİLAL ZAFER BERİKOL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Muhasebenin tanımı ve temel kavramlarını sıralar ve açıklar.
Muhasebe temel denklemini kurar
Temel Finansal Tabloları (Bilanço ve Gelir Tablosu) oluşturur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SYB401 Muhasebe

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, muhasebe ile ilgili temel kavramlarını ve muhasebe usul ve esasları çerçevesinde kayıt yapıldığını bilme ve temel mali tablolar olan bilanço ve gelir tablosu düzenleyebilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Hafta Muhasebenin Tarihi Gelişimi ve Tanımı, Hafta Muhasebe Temel Denklemi, Hafta Tek Düzen Hesap Planı, Muhasebede Kullanılan Belgeler, Açılış Kaydı, Açılış ve Kapanış Bilançosu Düzenlemek, Büyük defter düzenlemek, Dönen varlıkları, Duran varlıkları, Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları kaydetmek, Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları, Uzun Vadeli Yabancı Kaynakları, Öz Kaynakları kaydetmek, Gelir Tablosu düzenlemek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Muhasebenin Tarihi Gelişimi ve Tanımı konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
2 Muhasebe Temel Denklemi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
3 Tek Düzen Hesap Planı, Muhasebede Kullanılan Belgeler konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
4 Açılış Kaydı Düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
5 Açılış Kaydı Düzenlemek, Açılış bilânçosu düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
6 Açılış bilânçosu düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
7 Bilanço düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
8 Ara Sınavı sınava hazırlık
9 Büyük defter düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
10 Dönen varlıkları, Duran varlıkları, Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları kaydetmek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
11 Kısa Vadeli Yabancı Kaynakları, Uzun Vadeli Yabancı Kaynakları, Öz Kaynakları kaydetmek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
12 Gelir Tablosu düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
13 Gelir Tablosu düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
14 Kapanış Bilançosu düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
15 Kapanış Bilançosu düzenlemek konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, İlgili konuda muhasebe örnek incelemesi.
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sevilengül, Orhan (2007) Genel Muhasebe, Gazi Yayını, Ankara
 TANIŞ, Veyis Naci. 2011. Genel Muhasebe İlkeler ve Uygulamalar. Adana: Karahan Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 0
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 0
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 0
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 0
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 3
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 0
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 0
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 5
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 0
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4