Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spor Politikaları

Dersin Kodu : SYB304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramları açıklar
Türkiye´de sporun devlet politikaları içindeki yeri ve önemini açıklar
Tarihsel süreç içinde geliştirilen ülkemiz spor politikalarını açıklar
Spor federasyonlarının politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
Spor kulüplerinin politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
Belediyelerin spor politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
Siyasi partilerin spor politikaları örnek olay olarak inceleyerek açıklar
Farklı Ülkelerin spor politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmek, Türkiye´deki tarihsel süreç çerçevesinde devletin spor politikalarını, sporla ilgili örgütlerin, belediyelerin, siyasi partilerin ve farklı ülkelerin politikalarını örneklerle öğretmektir.

Dersin İçeriği : Politika ile ilgili temel kavramlar, tarihsel süreçte ve günümüzdeki spor örgütlerinin spor politikaları, siyasi partilerin, belediyelerin güncel spor politikaları ve gelişmiş ülkelerin spor politikaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramların tanımlanması Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
2 Atatürk döneminde geliştirilen spor politikaları Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
3 Kalkınma planları ve spor Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
4 Kalkınma planları ve spor Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
5 Günümüz Türkiye’sinin spor politikaları Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
6 Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesi Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
7 Olimpiyatlara yönelik geliştirilen spor politikaları Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması,
8 Ülkemizin çağdaş spor politikaları nasıl olmalıdır? Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
9 ARA SINAV Tekrar Yazılı Sınav
10 Bağımsız spor federasyonlarının spor politikaları İlgili kişilerle görüşme Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
11 Spor kulüplerinin spor politikaları İlgili kişilerle görüşme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
12 Belediyelerin spor politikaları İlgili kişilerle görüşme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
13 Siyasi partilerin spor politikaları İlgili kişilerle görüşme Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme
14 Gelişmiş ülkelerin spor politikaları Ders kaynaklarını okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
15 Gelişmiş ülkelerin spor politikaları Araştırma yapmak Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt,
16/17 Final Genel Tekrar Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fişek, K. (1998) Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
 Sümer R., Bilir P. Türkiye ve Avrupa Ülkelerinde Spor Örgütlenmesi–Yönetimi. (Yorum ve Öneriler) Spor Ekonomisi Sempozyum Bildirisi, Ankara, 5-6 Aralık 2003
 San, H. (1981) Belgeleri ile Türk Spor Tarihinde Atatürk. Türk Spor Vakfı Yayınları
 Atabeyoğlu C. (2001) Sporda Devlet mi? Devlette Spor mu?, Milli Olimpiyat Komitesi Yayınları No:7
 Sümer R. Sporda Demokrasi 2. Ankara: Şafak Matbaacılık, Ekim, 1990.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 0
2 Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar 4
3 Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. 1
4 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. 2
5 Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. 3
6 Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir 5
7 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
8 Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır 2
9 Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. 1
11 Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. 0
12 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. 0
13 Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. 0
14 Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. 0
15 Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1
16 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. 0
17 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 3
19 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. 0
20 Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3