|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spor Politikaları |
|
Dersin Kodu |
: |
SYB304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA PERVİN BİLİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramları açıklar Türkiye´de sporun devlet politikaları içindeki yeri ve önemini açıklar Tarihsel süreç içinde geliştirilen ülkemiz spor politikalarını açıklar Spor federasyonlarının politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar Spor kulüplerinin politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar Belediyelerin spor politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar Siyasi partilerin spor politikaları örnek olay olarak inceleyerek açıklar Farklı Ülkelerin spor politikalarını örnek olay olarak inceleyerek açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmek, Türkiye´deki tarihsel süreç çerçevesinde devletin spor politikalarını, sporla ilgili örgütlerin, belediyelerin, siyasi partilerin ve farklı ülkelerin politikalarını örneklerle öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Politika ile ilgili temel kavramlar, tarihsel süreçte ve günümüzdeki spor örgütlerinin spor politikaları, siyasi partilerin, belediyelerin güncel spor politikaları ve gelişmiş ülkelerin spor politikaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Politika ve spor politikası ile ilgili temel kavramların tanımlanması |
Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
2 |
Atatürk döneminde geliştirilen spor politikaları |
Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
3 |
Kalkınma planları ve spor |
Ders notu ve ilgili kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
4 |
Kalkınma planları ve spor |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
5 |
Günümüz Türkiye’sinin spor politikaları |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
6 |
Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesi |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
7 |
Olimpiyatlara yönelik geliştirilen spor politikaları |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, |
|
8 |
Ülkemizin çağdaş spor politikaları nasıl olmalıdır? |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
9 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Bağımsız spor federasyonlarının spor politikaları |
İlgili kişilerle görüşme |
Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
11 |
Spor kulüplerinin spor politikaları |
İlgili kişilerle görüşme |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
12 |
Belediyelerin spor politikaları |
İlgili kişilerle görüşme |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
13 |
Siyasi partilerin spor politikaları |
İlgili kişilerle görüşme |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Örnek Olay İncelemesi, Görüşme |
|
14 |
Gelişmiş ülkelerin spor politikaları |
Ders kaynaklarını okuma |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
15 |
Gelişmiş ülkelerin spor politikaları |
Araştırma yapmak |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, |
|
16/17 |
Final |
Genel Tekrar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fişek, K. (1998) Devlet Politikası ve Toplumsal Yapıyla İlişkileri Açısından Spor Yönetimi. Ankara: Bağırgan Yayınevi.
Sümer R., Bilir P. Türkiye ve Avrupa Ülkelerinde Spor Örgütlenmesi–Yönetimi. (Yorum ve Öneriler) Spor Ekonomisi Sempozyum Bildirisi, Ankara, 5-6 Aralık 2003
San, H. (1981) Belgeleri ile Türk Spor Tarihinde Atatürk. Türk Spor Vakfı Yayınları
Atabeyoğlu C. (2001) Sporda Devlet mi? Devlette Spor mu?, Milli Olimpiyat Komitesi Yayınları No:7
Sümer R. Sporda Demokrasi 2. Ankara: Şafak Matbaacılık, Ekim, 1990.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
0 |
|
2 |
Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
4 |
|
3 |
Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
1 |
|
4 |
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
2 |
|
5 |
Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
3 |
|
6 |
Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
8 |
Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
2 |
|
9 |
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
1 |
|
11 |
Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
0 |
|
12 |
Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
0 |
|
13 |
Sporun hukuksal boyutunu açıklar ve spor yönetimi sürecinde iletişim becerilerini kullanır. |
0 |
|
14 |
Spor örgüt ve organizasyonları için stratejiler geliştirir, bütçeleri, gelir kaynaklarını ve harcamaları değerlendirir ve spor pazarlaması unsurlarını açıklar. |
0 |
|
15 |
Spor sosyolojisi ve psikolojisi ışığında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
1 |
|
16 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
0 |
|
17 |
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; yabancı dil öğrenme, araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilimsel bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
0 |
|
20 |
Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|