|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maden Yatakları 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI Prof.Dr. MESUT ANIL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ceverleşmeler hakkında biligi verir Magmatik oluşumlu metalik cevherleşmelerin içerikleri incelenir Oluşum mekanizmaları öğrenilir Oksitli, Sülfürlü ceveherleşmeler ve Türkiye yataklanmaları ve özellikleri öğrenilir Metalik cevherleri tanır, özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MMD111 Genel Jeoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Metalik maden cevherleşmeşleriini oluşum mekanipi hakkında bilgi verir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar / kayaçlar / Pegmatitik cevherleri / Pnomatolitic cevherleri / Pirometazomatic için maden yatakları / Cevher-yan kayaç ilişkileri / Cevher doku ve magmatik kayaçlar / granit ve cevherleri ilişkisi oluşumunda maden yataklarının / cevherleri bir magma ve oluşum yapısı / Kristalizasyon sınıflandırılması cevherleri / Hidrotermal cevher. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri ve bölüm laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Maden yataklarını etkileyen faktörler, sınıflandırılması |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
2 |
Maden yataklarının yataklanma ve yan kayaç ilişkileri |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
3 |
Cevher yerleşimi |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
4 |
Maden yatakalarının yapı |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
5 |
Maden yatakalarında doku |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
6 |
Magmaların kristalleşmesi ve maden yataklarının oluşumu |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
7 |
Magmatik kökenli yataklar |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
8 |
Erken magmatik yataklar |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
9 |
Granit ve granitik kayaçlara bağlı yataklar |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
10 |
Pegmatitik maden yatakları |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
11 |
Pnömatolitik maden yatakları |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
12 |
Pirometazomatik maden yatakları |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
13 |
Hidrotermal maden yatakları |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekleri |
|
14 |
Volkano sedimanter yataklar |
Konu ile ilgili ders bilgileri ve ilgili web sayfaları, laboratuvar için cevher tanıma kriterlerinin öğrenilmesi |
Power Point Sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, cevher el örnekler |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Mesut ANIL, Maden yatakları ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kırıkoğlu, M. S. 1992. Maden Yatakları, İstanbul Teknik Üniversitesi Rektörlüğü Sayı: 1488, XVI, 407 s, İstanbul.
Gümüş, A. 1999. Dış Olaylara Bağlı Maden Yatakları, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları N: 276, ISBN: 975-441-143-3, 210 s.
Gökçe, A. 1995. Maden Yatakları, Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları No: 59,
ISBN: 975-76313-1-0, 307 s, Sivas
Aydal, D. 1995. Maden Yatakları Jeolojisi, (John M. Guilbert & Charles F. Park, JR.), Ankara üniversitesi Fen Fakültesi, Kurtuluş Ofset Basımevi, 336 s, Ankara.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
2 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
3 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
1 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|