Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Jeoloji

Dersin Kodu : MMD111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tektonik deformasyonlar hakkında bilgi sahibi olur
Jeolojinin mühendislik, çevre ve doğa bilimci olarak önemini kavrar.
Önemli kayaç ve cevher minerallerini tanır.
Deprem ve levha hareketleri kavramını öğrenir
Genel Jeoloji ve yan bilim dalları hakkında bilgi edinme, jeolojinin tanımı,konusu ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları :
İş Güvenliği ve Risk Değerlendirme Yöntemleri

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeoloji hakkında bilgi sahibi olur, jeolojinin tüm kavram ve kurallarını bilir, diğer disiplinlerde bu bilgileri kullanır

Dersin İçeriği : Giriş/ Yerkürenin genel özellikleri; içyapısı, yeryüzü ve yeryüzü şekilleri/ kayaç oluşumu ve mineraller/ Magmatizma ve magmatik kayalar/ Sedimantasyon ve sedimanter kayalar/ Metamorfizma ve metamorfik kayalar/ Çökelme ortamları/ Stratigrafi ve prensipleri/ Yapısal jeoloji; kıvrımlar, çatlaklar, eklem ve faylar/ Jeolojik zaman skalası/ Levha tektoniği/ Litosferde oluşan hareketler; volkanizma, plütonizma, deprem ve nedenleri/ Haritalar; ölçek, bölümler, kontur ve topoğrafik haritalar, açıklamalar, nokta belirleme sistemleri, topografik kesitler/ Tabaka doğrultu ve eğim kavramları/ Jeolog pusulasının kullanımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri,laboratuvarlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş: Genel Jeolojinin Tanıtımı ve Tarihçesi. İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -1-20, www.jeolojinet.com
2 Yeryuvarının genel özellikleri, izostasi kavramı İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -84-108, www.jeolojinet.com
3 Yerkabuğu ve yeriçi İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -101-108,110, www.jeolojinet.com
4 Yerin magnetik alanı,kayaçların mıknatıslanması ve paleomagnetizma İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -113-150, www.jeolojinet.com
5 Yeryuvarının kimyasal bileşimi İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -162-172, www.jeolojinet.com
6 Yerkabuğunu oluşturan maddeler: Mineraller İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -172-222, www.jeolojinet.com
7 Kayaçlar İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -223-251, www.jeolojinet.com
8 Tabakalı kayaçların genel özellikleri ve yaşı İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -263-296, www.jeolojinet.com
9 Tabakalı kayaçların tektonik deformasyonu İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -344-386, www.jeolojinet.com
10 Magma, Volkanizma, Plütonizma İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -386-421, www.jeolojinet.com
11 Metamorfizma İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -429-456, www.jeolojinet.com
12 Depremler İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -456-480, www.jeolojinet.com
13 Epirojenik ve Orojenik hareketler İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -490-547, www.jeolojinet.com
14 Levha Tektoniği ve kıtaların kayması İlgili kitaplar ve web sayfaları Sunu, Genel Jeoloji -490-547, www.jeolojinet.com


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Karaman, M.E. ve Kibici, Y., 2008. Temel Jeoloji Prensipleri. Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü, 400 s.
 Morris, P. & Keith, R. 1998. Interpreting Earth history: A manual in historical geology. McGraw-Hill College.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 5
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 3
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 2
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 3
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 3
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 3
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 4
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 4
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 5
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 2
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 2 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 108
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.32
Dersin AKTS Kredisi: 4