|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Maden Mühendisliğine Girirş |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD105 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT ANIL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci, mesleği ile ilgili tüm konularda ön bilgi edinir Öğrenci meslek disiplinine sahip olur Maden Mühendisliğinin misyon ve vizyonunu kavrar Maden Mühendisliğinin hangi disiplinlerle ilgili olduğunu bilir Maden Mühendisliğinin içeriğini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Maden mühendisliği konularına giriş yapılır. Yer altı, Yerüstü Madenciliği konusunda bilgi verir, kazı, nakliyat, ihraç, su atımı ve mesleğin her dönemindeki havalandırma-emniyet işlemleri, önemli yerüstü tesisleri anlatılmakta, Maden işletmesi idaresi hakkında bilgi verilmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kısa tarihçesi sektöründe madencilik ve Türk madencilik, Türkiye´de madencilik kuruluşları / Ana üretim yöntemleri ve maden işleme, maden makineleri / Ekonomik ve teknik kullanılan nedenlerle diğer disiplinlerle / Kronolojik tarihi ile ilişkisi maden mühendisliği / Yeri madencilik / Kapsam özellikleri maden işleme, iyi bilinen maden işleme yöntemleri / Madencilik ve çevre / maden ve bitki fizibilite Güncel hukuk devleti / Etkilenen faktörler istismar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Madenciliğin tarifi |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
2 |
Maden İşletmeciliğinin ana işlemleri |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
3 |
Maden mühendisinin ana görevleri |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
4 |
Madencilik tarihçesi |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
5 |
Türkiye Madencilik Çalışmaları |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
6 |
Madenlerde Arama ve Değerlendirme |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
7 |
Madenlerde Hazırlık |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
8 |
Maden İşletme Metodları |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
9 |
Ulaşım-İhraç-Su atımı |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
10 |
Havalandırma-Emniyet-Yeryüzü Tesisleri |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
11 |
Cevher Hazırlama |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
12 |
Maden İdaresi |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
13 |
Kanuni Tüzükler |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
14 |
Kanuni Tüzükler |
Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir |
Sunu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cemal BİRÖN,1986. Maden Mühendisliğine Giriş, İSTANBUL
Thomas, L.J., “An Introduction to Mining”, Sydney, 1973
Hartman, H.L., “Introductory Mining Engineering”, John Wiley & Sons, 1987 Hartman, H.L. (Ed.), “SME Mining Engineering Handbook”, 2nd Edition, Vol:1-2, Colorado, 1992
Aytekin, Y., “Maden Mühendisliğine Giriş”, Dokuz Eylül University, Izmir, 1992
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Stout, K.S., “Mining Methods & Equipment”, McGraw Hill Inc., 1980 5.Weiss, N. L., “SME Mineral Processing Handbook”, Vol.1 and 2, SME; AIME; 1985
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
2 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
2 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
4 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
3 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|