Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Machine Elements

Dersin Kodu : AEN311

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET İLTERİŞSARIGEÇİLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenciler makina elemenları tasarlayabilir
Standartları, statik ve dinamik yükler altında çalışan makina elemenlarını seçebilir ve tasarlayabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Otomotiv mühendisliği öğrencilerinin endüstriyel üretimde kullanacakları makinelerin, temel statik ve mukavemet bilgilerini kavraması, makine elemanlarını özelliklerine göre sınıflandırabilmesi, makine elemanlarının dayanımlarını hesaplayabilme ve uygun elemanı seçme kabiliyetinin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği : Makine Elemenlarına Giriş Genel Makinalar, Kuvvet Makinaları, İş Makinaları Makine tasarımı ve genel tasarım adımları Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Gerilme-Zorlanma Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Gerilme-Zorlanma Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Mukavemet sınırları-Hesap yöntemleri Makine konstrüksüyonunda mukaveme hesabının esasları/Mukavemet sınırları-Hesap yöntemleri Bağlama Elamanları, Mil-Göbek Bağlantıları/Kamalar Mil-Göbek Bağlantıları/Konik-Sıkı Geçmeler

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makina Elemenları tasarımının temelleri Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
2 Makina Elemenları tasarımının temelleri Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Makina Elemenları tasarımının temelleri Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Gerilme analizi Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Gerilme analizi Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Materials and processes, Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Malzeme seçimi Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Makina elemenlarının mukavemeti Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
9 Makina elemenlarının mukavemeti Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Ara sınav Ödev
11 Genel makina elemenları seçimi ve farklı yükler altında tasarımı Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Design and selection of machine elements, Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Bağlantı elemenları Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Bağlantı elemenları Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Aks ve millerin tasarımı Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 Aks ve millerin tasarımı Ödev Düz anlatım, tartışma, gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   F.C. Babalık, “Makina Elemanları ve Konstrüksiyon Örnekleri”, Nobel Yay. 2008
 Bozacı, İ. Koçaş, Ö.Ü. Çolak, “Makina Elemanlarının Projelendirilmesi”, Çağlayan Kitabevi, 2001.
  Shigley’s Mechanical Engineering Design, 8.ed, SI Edition, McGraw Hill.
  R.L. Norton, “Machine Design An Integrated Approach”, Prentice Hall, 2000.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 13 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 2
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 1
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 1 13
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5