|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Engineering Mathamatics I |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN151 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmesi ve öğrencilerin analitik düşünme yetisini kazanmaları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fonksiyon kavramı,limit,süreklilik,türev,diferansiyel denklemler ve geometrik yorumu (artan ve azalan fonksiyonlar, dönüm noktaları, maksimum ve minimum noktaları). Üstel fonksiyonlara giriş, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri. Belirli integrallerin uygulanması; alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları. Kutupsal koordinatlar. Vektörler, matrisler (tanım, tip, toplama ve çarpma). Determinant hesaplamaları. Doğrular ve uzayda yüzeyler. Koordinat sistemlerinin dönüşümü. Çoklu integraller ve kullanımı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fonksiyon kavramı |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
2 |
Limit |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
3 |
Süreklilik |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
4 |
Türev |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
5 |
Diferansiyel denklemler ve geometrik yorumu (artan ve azalan fonksiyonlar, dönüm noktaları, maksimum ve minimum noktaları) |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
6 |
Üstel fonksiyonlara giriş, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
7 |
Belirli integrallerin uygulanması; alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Kutupsal koordinatlar |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
10 |
Vektörler, matrisler (tanım, tip, toplama ve çarpma) |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
11 |
Determinantlar ve hesaplamaları |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
12 |
Doğrusal denklemler ve çözümleri |
Ders notları |
|
|
13 |
Doğrular ve uzayda yüzeyler |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
14 |
Koordinat düzlemlerinin dönüşümü |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
15 |
Çoklu integraller ve kullanımları |
Ders notları |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Calculus: William E. Boyce, Richard C. DePrima
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
3 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
2 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 118 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|