Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Engineering Mathamatics I

Dersin Kodu : AEN151

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmesi ve öğrencilerin analitik düşünme yetisini kazanmaları

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek

Dersin İçeriği : Fonksiyon kavramı,limit,süreklilik,türev,diferansiyel denklemler ve geometrik yorumu (artan ve azalan fonksiyonlar, dönüm noktaları, maksimum ve minimum noktaları). Üstel fonksiyonlara giriş, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri. Belirli integrallerin uygulanması; alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları. Kutupsal koordinatlar. Vektörler, matrisler (tanım, tip, toplama ve çarpma). Determinant hesaplamaları. Doğrular ve uzayda yüzeyler. Koordinat sistemlerinin dönüşümü. Çoklu integraller ve kullanımı

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fonksiyon kavramı Ders notları Sözlü sunum
2 Limit Ders notları Sözlü sunum
3 Süreklilik Ders notları Sözlü sunum
4 Türev Ders notları Sözlü sunum
5 Diferansiyel denklemler ve geometrik yorumu (artan ve azalan fonksiyonlar, dönüm noktaları, maksimum ve minimum noktaları) Ders notları Sözlü sunum
6 Üstel fonksiyonlara giriş, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri Ders notları Sözlü sunum
7 Belirli integrallerin uygulanması; alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları Ders notları Sözlü sunum
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Kutupsal koordinatlar Ders notları Sözlü sunum
10 Vektörler, matrisler (tanım, tip, toplama ve çarpma) Ders notları Sözlü sunum
11 Determinantlar ve hesaplamaları Ders notları Sözlü sunum
12 Doğrusal denklemler ve çözümleri Ders notları
13 Doğrular ve uzayda yüzeyler Ders notları Sözlü sunum
14 Koordinat düzlemlerinin dönüşümü Ders notları Sözlü sunum
15 Çoklu integraller ve kullanımları Ders notları Sözlü sunum
16/17 Final sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Calculus: William E. Boyce, Richard C. DePrima
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 3
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 2
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 3
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 4
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 2
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5