Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fluid Mechanics I

Dersin Kodu : ME 311

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını anlayabilme
Doğruluk, hassasiyet ve mühendislik hesaplarında boyut uyumunun önemini kavrama
Durgun bir akışkan içerisindeki basıç değişimini belirleyebilme
Durgun haldeki bir akışkan tarafından düz ve eğrisel yüzeyler üzerine uygulanan kuvvetleri hesaplayabilme
Reynolds Transport denkleminin önemini kavrayabilme
Kütle, Momentum ve Enerji korunumu kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme
Akım fonksiyonu, çevrinti ve dönümsüzlük gibi kavramları fiziksel ve matematiksel olarak ifade edebilme
Bernoulli denklemini fiziksel ve matematiksel olarak anlayabilme ve uygulama koşullarını kavrayarak mühendislik problemlerine uygulayabilme
Akışkanalar mekaniğinin temel kavramlarını anlayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğinin nasıl uygulandığını göstermek; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akış fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dökümanlar sunarak akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama yetisi geliştirmek.

Dersin İçeriği : Temel Kavramlara Giriş Temel Kavramlara Giriş Akışkanların Özellikleri Akışkanların Özellikleri Akış Kinematiği Akış Kinematiği Vize Sınavı Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi Final Sınavı

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Mak-1, Mak-2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlara Giriş İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
2 Temel Kavramlara Giriş İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
3 Akışkanların Özellikleri İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
4 Akışkanların Özellikleri İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
5 Basınç ve Akışkan Statiği İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
6 Basınç ve Akışkan Statiği İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
7 Akışkan Kinematiği İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
8 Akışkan Kinematiği İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
9 Arasınavı Yazılı sınav Yazılı sınav
10 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
11 Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
12 Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi İlgili konu, ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
13 Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
14 Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
15 Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. Ders Anlatım
16/17 Final sıvavı Yazılı sınav Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akışkanlar Mekaniği, Temelleri ve Uygulamaları, Yazarlar:Yunus A. Çengel ve John M. Cimbala, Çeviri Editörü:Tahsin Engin, Çeviri Editörü Yardımcıları Yardımcıları:Halil Rıdavan Öz, Hasan Küçük, Şevki Çeşmeci, Basım Evi:İzmir Güve Kitabevi. Birinci Baskı, 2008
 Akışkanlar Mekaniği, Yazar: Frank M. White, Çevirenler:Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder, Dödüncü Basımdan Çeviri, 2004
 Akışkanlar Mekaniğine Giriş, Yazarlar: Donald F. Young, Bruce R. Munson, Theodore H. Okiishi, Wade W. Huebsch, Çevirenler: Nuri Yücel, Haşmet Türkoğlu ve Zekeriya Altaç, Nureddin Dinler, Basımevi: Nobel Akademik yayıncılık Eğitim Danışmanlık TİC. LTD. ŞTİ, Beşinci Basımdan Çeviri, 2013
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
2 Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 5
3 Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 5
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4