|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Computer Aided Technical Drawing II |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 156 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Bir makine parçasının detay (imalat-yapım) resmini çizebilir. 2) Detay resminde yüzey kalitesi işaretlemesi yapabilir.
3) Detay resminde boyut toleransı işaretlemesi yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ME 156 Computer Aided Technical Drawing II
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makine parçalarının (vida, somun, cıvata, rondela, kavrama, kamalı bağlantılar, kasnak, pim, perno, segman, bilezik, yay, dişli çark, rulman, valf vb.) imalat resimlerini ve montaj resimlerini çizebilme, makine tasarımları yapabilme, çizilmiş resimleri okuyabilme ve bu faaliyetlerde bilgisayarı etkin bir biçimde kullanabilme bilgi ve becerisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yardımcı görünüşler ve gerçek büyüklükler. vidaların çizimi, iş kalıplarının çizimi, izometrik çizim, montaj çizimleri ve bunların okunması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzey işaretleri ve boyut toleransları
|
|
|
|
2 |
Geometrik toleranslar
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
3 |
Vida, somun, civata ve rondelaların çizim esasları
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
4 |
Altı köşe başlı civatalarla yapılan bağlantılar
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
5 |
Kamalı bağlantılar, kasnak montaj resmi uygulaması
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
6 |
Bağlantı elemanları (pim, perno, segman, klips, bilezik).
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
7 |
Pernolu tekerlek konstrüsiyonuna ait imalat ve montaj resmi uygulaması
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
8 |
Kaynaklı ve perçinli bağlantılar
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
9 |
Kesit ve imalat resimlerle ilgili uygulamalar
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
10 |
Arasınav
|
|
|
|
11 |
Dişli çark sistemleri ve montaj resmi uygulamaları
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
12 |
Rulmanlı yataklar ve montaj resmi uygulamaları
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
13 |
Yaylar ve montaj resmi uygulamaları
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
14 |
Diğer makine elemanları ve imalat resimlerle ilgili uygulamalar
|
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
15 |
Montaj Çizimleri |
Ödev ve Uygulamalar derste verilecek
|
Düz anlatım, tartışma
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
9. The AutoCAD book :drawing, modeling, and applications using AutoCAD 2004, Kirkpatrick, James M., 2004, Pearson/Prentice Hall
1. Ders Notu, Öğr. Üyesi Prof. Dr. Abdul Kadir EKŞİ, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Makina Mühendisliği Bölümü
2. Ders Notu, AutoCAD, Öğr. Üyesi Prof. Dr. Abdul Kadir EKŞİ, Mühendislik Mimarlık Fakültesi, Makina Mühendisliği Bölümü
3. Teknik Resim I, Kemal Türkdemir, 2009, Denizli.
4. Engineering design graphics :AutoCAD 2004, Earle, James H., 2004, 0131425730, Pearson/Prentice Hall
5. Teknik Resim Uygulama Levhaları, Kemal Türkdemir, 2009, Denizli.
6. Technical Drawing, Frederick E. Giesecke, 2002,Prentice Hall.
7. Mastering AutoCAD 2010 and AutoCAD LT 2010, George Omura, 2009,Wiley
8. Bilgisayar Destekli Tasarım AutoCAD 2004, Mehmet Kamanlı, Fatih Süleyman Balık, Ali İhsan Sulak, 2006, ISBN 9944-77-041-8, Nobel Yayıncılık
1) AutoCAD 14 Instructor, James A. Leach, McGraw – Hill , 2) AutoCAD 2000 ile Çizim Teknikleri ve Modelleme, Prof. Dr. Muammer Nalbant, Beta Yayınları. 3) Engineering Drawing And Graphic Technology, Thomas E. French , Charles J. Vierck, Robert J. Foster, Mcgraw – Hill
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
5 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
4 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
4 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|