Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar II

Dersin Kodu : ENF102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CENK ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Algoritma Geliştirme Kavramının Öğrenilmesi
Bir bilgisayar programı yazma geliştirme ve uygulama
Nesneye yönelik bilgisayar Programları yazabilme
Orta ve ileri düzeyde düzeyde proje geliştirebilme
Endüstri Mühendisliği problemlerini kodlayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar Programlamanın temel kavramlarının ve nesneye yönelik programlamanın C++ programlama dili ile öğretilmesi ve programcılığın kavranması.

Dersin İçeriği : C++ Programlama Dilinin Temel Kavramları, Girdi/Çıktı Birimleri, Kontrol Yapıları, Fonksiyonlar, Kullanıcı Tanımlı Basit Veri Tipleri, Diziler, Özyineleme, Kayıtlar, Sınıflar, İşaretleyiciler ve Sanal Fonksyionlar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 C++ Programlama Dilinin Temel Kavramları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
2 Girdi/Çıktı Birimleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
3 Kontrol Yapıları-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
4 Kontrol Yapıları-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
5 Fonksiyonlar-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
6 Fonksiyonlar-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
7 Kullanıcı Tanımlı Basit Veri Tipleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Diziler-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
10 Diziler-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
11 Özyineleme Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
12 Kayıtlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
13 Sınıflar-I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
14 Sınıflar-II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
15 İşaretleyiciler ve Sanal Fonksyionlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Düz anlatım, laboratuvar
16/17 Final Sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  http://www.cenksahin.com/content/view/12/28/ adresinde yayınlamış olduğum kendi ders notlarım.
 D. S. Malik - C++ Programming: From Problem Analysis to Program Design
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri mühendisliği problemleri için veri toplama, analizi, alternatif çözümler geliştirme ve yorumlama yapabilme. 4
2 Matematiik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olurlar. 5
3 Temel bilimler ve endüstri mühendisliği konularında edindiği kuramsal bilgileri problem tanımlama , formüle etme ve çözmede kullanabilmesi, bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçebilmesi ve uygulayabilmesi. 4
4 Bir hizmet veya imalat sistemini ya da sürecini analiz etme, sorunları tanımlayabilme, formüle teme ve çözme becerisi. 4
5 Endüstri mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme. 4
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme. 5
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma becerisi, sorumluluk alma özgüveni. 5
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme. 5
9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknololojilerini kullanabilme. 5
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme. 4
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma. 4
12 İngilizce dilini kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 4
13 İş sağlığı ve iş güvenliği, çevre ve mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu konularında gerekli bilince sahip olma. 3
14 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında yetkin olma ve alanındaki güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4