Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Zihinsel Engelli Çocuklar Ve Eğitimi

Dersin Kodu : OSC403

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Zihinsel engelli çocukların gelişimini bilir.
Gelişimsel farklılıkları ayırt eder.
Bireysel eğitim planı hazırlar.
Zihinsel yetersizliği olan çocuklara eğitim verme deneyimi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin İçeriği : Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimsel özelliklerini ayırtetme. Çocuğun gelişimini değerlendirme. Bireysel eğitim planı hazırlama. Bireysel eğitim planı doğrultusunda çocuk ile çalışma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Toplantı salonu, zihinsel yetersizliği olan çocuklar için özel okul


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zihinsel yetersizliği olan çocuklar Konu ile ilgili okuma Power point sunu
2 Zihinsel yetersizliğin nedenleri, zihinsel yetersizliğin sınıflandırılması Konu ile ilgili okuma Power point sunu
3 Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri Gözlem, rapor hazırlama Power point sunu
4 Zihinsel yetersizlikte tanı koyma yöntemleri Gözlem, rapor hazırlama Power point sunu
5 Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi Gözlem, rapor hazırlama Power point sunu
6 Aile katılımı çalışmaları Gözlem, rapor hazırlama Power point sunu
7 Vize Ara sınav hazırlığı
8 Özel eğitim okullarında yapılan gözlemlerin değerlendirilmesi ve öneriler Gözlem, rapor hazırlama
9 Bireysel eğitim planı hazırlama(BEP) Gözlem, rapor hazırlama Power point sunu
10 Bireysel eğitim planı hazırlama Gözlem, rapor hazırlama Power point sunu
11 BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme Uygulama, rapor hazırlama Power point sunu, video
12 BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme Uygulama, rapor hazırlama Power point sunu, video
13 BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme Uygulama, rapor hazırlama Power point sunu, video
14 BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme Uygulama, rapor hazırlama Power point sunu, video
15 Genel değerlendirme Uygulama, rapor hazırlama Tartışma
16/17 Final Rapor sunma Raporların sunulması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SUCUOĞLU, B.(2009). Zihinsel Engelliler ve Eğitimi. Kök Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 4
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 3
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 4
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 1
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 2
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5