|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Zihinsel Engelli Çocuklar Ve Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC403 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Zihinsel engelli çocukların gelişimini bilir. Gelişimsel farklılıkları ayırt eder. Bireysel eğitim planı hazırlar. Zihinsel yetersizliği olan çocuklara eğitim verme deneyimi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi hakkında bilgi sahibi olma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimsel özelliklerini ayırtetme. Çocuğun gelişimini değerlendirme. Bireysel eğitim planı hazırlama. Bireysel eğitim planı doğrultusunda çocuk ile çalışma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Toplantı salonu, zihinsel yetersizliği olan çocuklar için özel okul |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zihinsel yetersizliği olan çocuklar |
Konu ile ilgili okuma |
Power point sunu |
|
2 |
Zihinsel yetersizliğin nedenleri, zihinsel yetersizliğin sınıflandırılması |
Konu ile ilgili okuma |
Power point sunu |
|
3 |
Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri |
Gözlem, rapor hazırlama |
Power point sunu |
|
4 |
Zihinsel yetersizlikte tanı koyma yöntemleri |
Gözlem, rapor hazırlama |
Power point sunu |
|
5 |
Zihinsel yetersizliği olan çocukların eğitimi |
Gözlem, rapor hazırlama |
Power point sunu |
|
6 |
Aile katılımı çalışmaları |
Gözlem, rapor hazırlama |
Power point sunu |
|
7 |
Vize |
Ara sınav hazırlığı |
|
|
8 |
Özel eğitim okullarında yapılan gözlemlerin değerlendirilmesi ve öneriler |
Gözlem, rapor hazırlama |
|
|
9 |
Bireysel eğitim planı hazırlama(BEP) |
Gözlem, rapor hazırlama |
Power point sunu |
|
10 |
Bireysel eğitim planı hazırlama |
Gözlem, rapor hazırlama |
Power point sunu |
|
11 |
BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme |
Uygulama, rapor hazırlama |
Power point sunu, video |
|
12 |
BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme |
Uygulama, rapor hazırlama |
Power point sunu, video |
|
13 |
BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme |
Uygulama, rapor hazırlama |
Power point sunu, video |
|
14 |
BEP doğrultusunda etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme |
Uygulama, rapor hazırlama |
Power point sunu, video |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Uygulama, rapor hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final |
Rapor sunma |
Raporların sunulması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
SUCUOĞLU, B.(2009). Zihinsel Engelliler ve Eğitimi. Kök Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
4 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
3 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
2 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
1 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|