Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okulöncesi Eğitime Giriş

Dersin Kodu : O- 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ŞULE ERDEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklar
Okul Öncesi Eğitiminin Dünya´da ve Türkiye´deki tarihçesini açıklar
Okul Öncesi Eğitimi ile ilgili kuramcıları ve yaklaşımları açıklar
Okul Öncesi Eğitim kurumlarının fiziki koşullarının niteliği ile Okul Öncesi Eğitim kurumlarında çalışan personelin niteliğini tartışır
Okul Öncesi dönem çocuklarının karşılaştıkları kitle iletişim araçlarının önemini tartışır
Çocuk haklarının önemini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Erken çocukluktaki emel yaklaşımları ve prensipleri, eğitim çevrelerini, temel becerilerin gelişimini, kitle iletişim araçlarının önemini, okul-aile işbirliğinin önemini açıklar ve tartışır.

Dersin İçeriği : Erken çocukluktaki emel yaklaşımları ve prensipleri, eğitim çevrelerini, temel becerilerin gelişimini, kitle iletişim araçlarının önemini, okul-aile işbirliğinin önemini açıklar ve tartışır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Okul Öncesi Eğitimin tanımı, kapsamı ve önemini açıklar Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
2 Okul Öncesi Eğitiminin Dünya´daki tarihçesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
3 J.J. Rousseau´nun "Emilie" kitabı hakkında tartışma Emilie kitabının okunmuş olması Örnek olay, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
4 Okul Öncesi Eğitimin Türkiye´deki tarihçesi Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
5 Günümüzde okul öncesi eğitimde etkin olan görüşleri açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
6 Neil´in "Bir Eğitim Mucizesi" kitabı hakkında tartışma Bir Eğitim Mucizesi kitabının okunmuş olması Örnek olay, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
7 Günümüzde okul öncesi eğitimde etkin olan yaklaşımları açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
8 Ara sınav Önceden sınava hazırlanma sınav ve öğrenci porfolyoları
9 Okul Öncesi Eğitim kurumlarında personeli tartışma Öğretmen, Yönetici ile görüşme yapması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
10 Axline´nin "Benliğini Arayan Çocuk" kitabını tartışma Benliğini Arayan Çocuk kitabını okunmuş olması Örnek olay Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
11 Okul Öncesi Eğitim kurumlarının (okulun dış alanlarını) fiziki koşullarını tartışma Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
12 Okul Öncesi Eğitim kurumlarının (okulun iç alanlarını ör. sınıflar gibi) fiziki koşullarını tartışma Kurumların fiziki koşullarını gözlemleme Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
13 Russell´ın "Eğitim Üzerine" kitabını tartışma Eğitim Üzerine kitabının okunmuş olması Örnek olay, Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
14 Okul Öncesi dönem çocukları için kitle iletişim araçlarının önemini açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınas
15 Çocuk haklarının önemini açıklama Konu ile ilgili kaynakların okunması Soru-cevap, Tartışma, Beyin fırtınası
16/17 Final Final sınavına hazırlanma sınav ve öğrenci portfolyoları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Poyraz, H. ve Dere, H. (2001) Okulöncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı yayıncılık
 Tümkaya, S. ve Gülaçtı, F. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi, Nobel yayınları
 Axline, V. (1986). Benliğini Arayan Çocuk, Erken Çocuk Kulubü Yayınları
 Russell, B. (2005). Eğitim Üzerine, İlya yayınları
 Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Eğitime Giriş, Anı yayıncılık
 Onur, B. (2005). Türkiye´de Çocukluğun Tarihçesi, İmge Kitapevi.
 Rousseau, J.J. (2000) Emile, Babil yayınları
 Neil, A.S () Bir Eğitim Mucizesi, Baki Kitapevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 1
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 4
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 1
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 1
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5