|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İlköğretime Hazırlık Ve İlköğretim Programları |
|
Dersin Kodu |
: |
O 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okula hazırbulunuşluğu tanımlar. Okulöncesi eğitim programlarının özelliklerini tanımlar. İlköğretim programını ve özelliklerini tanımlar. İlköğretim programlarını karşılaştırır. Okulöncesi ve ilköğretim programlarını karşılaştırır, benzerlik ve farklılıklarını bulur. Okul olgunluğunun önemini açıklar. Okulöncesi dönemde okula hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri açıklar. Okula hazırbulunuşluğu destekleyecek etkinlikler hazırlar. Okulöncesi eğitim programı açısından okula hazırbulunuşluğu açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okula hazırbulunuşluğun tanımlamak, ilköğretime hazırbulunuşluğun boyutlarını öğrenmek, ilköğretim ve okulöncesi eğitim programlarının özellikleri ve karşılaştırmak, okulöncesi dönemde okula hazırbulunuşluğun desteklenmesi için yapılacak etkinlikleri planlayabilme becerilerini kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste okula hazırbulunuşluk, hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler ve hazrıbulunuşluğu destekleyen etkinlikler ile ilköğretim ve okulöncesi eğitim programları özellikleri, kapsamları açıklanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okulöncesi Dönemde Okula hazırbulunuşluk tanımı |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Okulöncesi eğitimde geçmişten günümüze uygulanan eğitim programlarının karşılştırılması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
İlköğretim programı ve özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Geçmişten günümüze ilköğretim programlarının karşılaştırılması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Günümüz ilköğretim programı ile okulöncesi programının karşılaştırılması |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Okul olgunluğunun önemi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
7 |
Okulöncesi dönemde okula hazırbulunuşluk ve gelişim alanları özellikleri |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Arasınav hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Okulöncesi dönemde hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Okulöncesi dönemde okula hazırbulunuşluğu destekleyecek etkinlik örneklerinin inceleme |
Bireysel ve Grup çalışması |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
11 |
Okulöncesi dönemde oku. Hazır. Destekleyecek etkinlikler hazırlama |
Bireysel ve Grup çalışması |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
12 |
Okulöncesi dönemde oku. Hazır. Destekleyecek etkinlikler hazırlama |
Bireysel ve Grup çalışması, tartışma |
Tartışma, örnek olay |
|
13 |
Okulöncesi dönemde oku. Hazır. Destekleyecek etkinlikler hazırlama |
Bireysel ve Grup çalışması, tartışma |
Tartışma, örnek olay |
|
14 |
Okula hazırlık etkinlikleri ve eğitim programlarının genel değerlendirilmesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Okula hazırlık etkinlikleri ve eğitim programlarının genel değerlendirilmesi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması, araştırma |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Oktay, A. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: Pegem Akademi.
Alisinanoğlu, F. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Fast book (metsis) yayınları, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
3 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
5 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
5 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
4 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
4 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
4 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
2 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
2 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
14 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|