Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Okul Öncesinde Matematik Eğiti

Dersin Kodu : O 209

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okul öncesi çocuklarının bilişsel gelişimleri ile ilgili temel kuramları açıklar
Okul öncesi çocuklarında kavram gelişiminin nasıl meydana geldiğini açıklar
Okul öncesi eğitimde matematik köşesinin nasıl planlanması ve düzenlemesi gerektiğini açıklar
Okul öncesi günlük planında matematik etkinliklerini hazırlar
Okul öncesi matematik eğitimindeki temel beceri ve kavramları açıklar
Okul öncesi matematik eğitimindeki temel beceri ve kavramlara ilişkin etkinlik planlar
Okul öncesi matematik etkinliklerine ilişkin materyal hazırlar
Okul öncesi matematik eğitimine ilişkin oyun ve anadili etkinlikleri planlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul öncesi dönemde çocukların bilişsel gelişimlerini desteklemek için ele alınması gereken temel matematik becerileri ile kavramlarının neler olduğunun ve bu kavramların çocuklara nasıl kazandırılacağının, kavramlara ilişkin etkinliklerin nasıl planlanacağının, etkinliklerin günlük planda nasıl yer alacağının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Okul öncesi eğitimde matematik etkinliklerinin ilkeleri, amaçları ve yararları, bu etkinliklerin okul öncesi eğitim programlarındaki yeri. Matematik ile ilişkili materyallerin hazırlanması ve uygulanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı ve okul öncesinde matematik eğitiminin önemi Sözel anlatım, ppt sunumu ve tartışma
2 Çocuklarda bilişsel gelişim ve kavram öğrenme Sözel anlatım, ppt sunumu ve tartışma
3 Okul öncesi dönemde matematik etkinliklerinin planlanması Sözel anlatım, ppt sunumu ve tartışma
4 Sınıflama becerisinin öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
5 Birebir eşleme becerisinin öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
6 Karşılaştırma becerisinin öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
7 Vize
8 Sıralama becerisinin öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
9 Sayı kavramının öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
10 işlem kavramının öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
11 Geometri ve uzamsal algı kavramlarının öğretimi, etkinlik hazırlama Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
12 Ölçme kavramının öğretimi, etkinlik hazırlama ve sunma Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları
13 Grafiklerin kullanımı Sözel anlatım, ppt sunumu ve tartışma
14 Bilgisayar destekli matematik eğitimi Sözel anlatım, ppt sunumu ve küçük grup çalışmaları


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aktaş Arnas, Y. (2012). Okul öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Ankara: Vize Yayıncılık
 Güven, Y. (2000). Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik. İstanbul: Ya-Pa Yayıncılık.
 Kandır, A., & Orçan, M. (2010). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. İstanbul: Morpa Yayınevi.
 Tarım, K., & Dinç Artut, P. (2010). Grupla Matematik Öğreniyoruz. Ankara: Eğiten Kitap.
 Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O. S., Taşkın, N., Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., & Yıldırım, B. (2011). Okul Öncesi Matematik Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
 Akman, B., İpek Yükselen, A. ,& Uyanık, G. (2000). Okul Öncesi Dönemde Matematik Etkinlikleri. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 13 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 5
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 5
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 2
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 3 39
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü: 121
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.84
Dersin AKTS Kredisi: 5