|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocukta Oyun Gelişimi |
|
Dersin Kodu |
: |
O 207 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oyun ve oyuncağın çocuk gelişimindeki önemini bilir. Çocuklarda oyunun gelişim aşamalarını bilir. Çocukların yaş ve gelişimine uygun oyun etkinlikleri hazırlar ve uygular. Oyun ile ilgili filozof ve eğitimcilerin görüşlerini bilir. Oyun kuramlarını karşılaştırır, tartışır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
0-6 yaş döneminde çocukların oyun becerilerinin gelişimini ve yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihlerini, oyun türlerini tanıtmak, çocukların gelişimine uygun farklı kazanım ve göstergelere göre oyun hazırlayabilmelerini sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Oyunların tarihsel gelişimi, oyun ile ilişkili teori ve teorisyenler, Oyunun çocuğun yaşantısındaki önemi, yaşlara ve gelişime göre oyun becerilerinin gelişimi, davranış problemlerinin oyun aracılığıyla tedavi edilmesi, farklı kültürlerde oyun, yaşlara göre oyun ve oyuncak tercihleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlköğretim Drama dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Oyunun tanımı ve tarihçesi |
Konu ile ilgili bilgileri okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
2 |
Oyunun çocuk gelişiminde yeri ve önemi |
Konu ile ilgili bilgileri okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
3 |
Filozof ve eğitimcilerin oyun hakkındaki görüşleri |
Konu ile ilgili bilgileri okuma |
Düz anlatım, soru cevap, tartışma |
|
4 |
Oyun kuramları |
Konu ile ilgili bilgileri okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
5 |
Çocukta gelişime göre oyun aşamaları |
Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem |
Düz anlatım, soru cevap, gösterim |
|
6 |
Oyun türleri |
Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem |
Düz anlatım, soru cevap |
|
7 |
Vize |
Arasınav hazırlığı |
|
|
8 |
Çocuğun gelişimin alanlarına oyunun etkileri |
Konu ile ilgili bilgileri okuma |
Düz anlatım, soru cevap |
|
9 |
Çocuğun oyununu etkileyen faktörler |
Konu ile ilgili bilgileri okuma |
Düz anlatım, soru cevap, tartışma |
|
10 |
Yaşlara göre oyun becerilerinin sınıflandırılması |
Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem |
Düz anlatım, soru cevap |
|
11 |
Oyuncağın tanımı ve önemi |
Konu ile ilgili bilgileri okuma, oyuncakçılarda inceleme yapma |
Düz anlatım, soru cevap, gösterim |
|
12 |
Oyuncakların nitelikleri ve köşelere uygun oyuncak seçimi |
Konu ile ilgili bilgileri okuma, gözlem |
Düz anlatım, soru cevap, gözlem |
|
13 |
Oyuncak seçimi ve eğitici oyuncak tasarımı |
Proje çalışması |
Düz anlatım, soru cevap, alan gezisi |
|
14 |
Oyun etkinliği planlama ve uygulama |
Rapor hazırlama |
uygulama, soru cevap |
|
15 |
Oyun etkinliği planlama ve uygulama |
Rapor hazırlama |
Uygulama, soru cevap |
|
16/17 |
Final |
Final sınavına hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları,
Berka Özdoğan, Çocuk ve Oyun, Anı Yayıncılık
Müzeyyen Sevinç, Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, Morpa Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
1 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
1 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
2 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
1 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
1 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
2 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|