Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması I

Dersin Kodu : MB 407

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : günlük plan hazırlar
günlük plan için uygun kazanım ve göstergeleri seçer
kazanım-göstergeler ve etkinlikler arasında ilişki kurar
hayal gücünü destekleyen, yaratıcı etkinlikler hazırlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 104 Okul Deneyimi 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak.

Dersin İçeriği : Uygulama yapılacak olan okulu ve öğrencileri tanıma, günlük plan hazırlama ve uygulama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Okul Öncesi Kurumu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 uygulama okulunu tanıma , öğretmeni tanıma gözlem gözlem
2 uygulama yapılacak sınıfı tanıma, gözlem yapma gözlem gözlem
3 uygulama sınıfında gözlem yapma gözlem gözlem
4 uygulama sınıfında öğretmenin ders işleyiş tekniğini gözleme gözlem gözlem
5 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
6 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
7 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
8 Ara-Sınav Ara-sınava hazırlık Yazılı Sınav
9 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
10 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
11 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
12 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
13 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
14 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
15 günlük plan hazırlama ve uygulama günlük plan hazırlama uygulama
16/17 Final Sınavı Final Sınavına Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 4
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 5
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 2
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 5
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 5
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 5
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 4
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 5
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 1
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 196
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.84
Dersin AKTS Kredisi: 8