Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
günlük plan hazırlar günlük plan için uygun kazanım ve göstergeleri seçer kazanım-göstergeler ve etkinlikler arasında ilişki kurar hayal gücünü destekleyen, yaratıcı etkinlikler hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 104 Okul Deneyimi 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama yapılacak olan okulu ve öğrencileri tanıma, günlük plan hazırlama ve uygulama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Okul Öncesi Kurumu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
uygulama okulunu tanıma , öğretmeni tanıma |
gözlem |
gözlem |
|
2 |
uygulama yapılacak sınıfı tanıma, gözlem yapma |
gözlem |
gözlem |
|
3 |
uygulama sınıfında gözlem yapma |
gözlem |
gözlem |
|
4 |
uygulama sınıfında öğretmenin ders işleyiş tekniğini gözleme |
gözlem |
gözlem |
|
5 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
6 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
7 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
8 |
Ara-Sınav |
Ara-sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
10 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
11 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
12 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
13 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
14 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
15 |
günlük plan hazırlama ve uygulama |
günlük plan hazırlama |
uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavına Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
4 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
5 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
2 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
5 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
5 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
4 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
5 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
4 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
2 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
1 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|