|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklama 2. Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörleri açıklama 3. Olumlu bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini tartışma 4. Etkili bir öğretim için sınıf organizasyonu, öğrencilerin güdülenmesi, iletişim, disiplin ve zaman yönetiminin nasıl sağlanacağını açıklama ve uygulama 5. Sınıfta karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik yaklaşımları açıklama 6.Özel gereksinimi olan çocukları fark etme ve uygun eğitim- öğretim ortamı sağlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarına, etkili bir öğretim gerçekleştirebilmeleri için iyi bir öğrenme ortamı yaratmanın yöntem ve tekniklerini tanıtmak, onları sınıf yönetimi konusunda gerekli bilgilerle donatmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sınıf yönetiminde temel kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen faktörler,Sınıf yönetiminde ortaya çıkan problemler ve çözüm yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınıf yönetimi tanımı,temel kavramlar ve yaklaşımlar |
Aktas-Arnas &Sadık (14-57) |
Sunum ve Tartışma |
|
2 |
Sınıf yönetimini ve öğrenci davranışını etkileyen faktörler |
Aktas-Arnas &Sadık (62-82) |
Sunum veTartışma |
|
3 |
Sınıf ortamının düzenlenmesi (okul öncesi eğitim ortamının fiziksel özellikleri,etkinliklerin planlanması ve uygulanması)Okul öncesi sınıflarında zaman yönetimi |
Aktas-Arnas &Sadık (86-108)
Aktas-Arnas &Sadık (136-189) |
Sunum veTartışma |
|
4 |
Sınıfta etkili iletişim, Sınıf ortamında öğrenci motivasyonu ve güdülenme |
Aktas-Arnas &Sadık (115-134)
Aktas-Arnas &Sadık (192-212) |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
Sınıf Yönetimi Yaklaşımları ve Kuramları |
Aktas-Arnas &Sadık (29-53)
Aktas-Arnas &Sadık (278-324) |
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
Bir sistem olarak sınıf yapısı |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
Sistemin özellikleri |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
Vize |
sınava hazırlık |
test |
|
9 |
Sınıf içi kural ve prosedürler |
Aktas-Arnas &Sadık (244-)
Aktas-Arnas &Sadık (278-324) |
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
İstenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi |
Aktas-Arnas &Sadık (244-274)
|
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
İstenmeyen davranışlar, nedenleri ve yönetimi |
Aktas-Arnas &Sadık (244-274) |
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
Sistem kuramına göre sınıf yönetinde karşılaşılan problemler ve çözüm önerileri |
Ders notu |
Sunum ve Tartışma |
|
13 |
Özel Gereksinimi Olan çocuklar |
Aktas-Arnas &Sadık (364-387) |
Sunum ve Tartışma |
|
14 |
Okul öncesinde Aile Katılımı (okul-aile işbirliği) |
Aktas-Arnas &Sadık (328-361) |
Sunum ve Tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
bütün okuma materyallerinin gözden geçirilmesi |
Sunum ve Tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aktaş Arnas, Y. , Sadık,F.(2008) . Sınıf Yönetimi. Ankara: Kök Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
3 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
4 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
2 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
3 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
4 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
3 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
4 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
2 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|