Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hayvan Toksinleri |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 473 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler zehirler hakkında genel bilgiler alarak tarihçesi, kullanım alanları ve insanlar için önemini bilir
Öğrrenciler zehir aygıtları tipleri ve zehirlenme şekillerini bilir. Zerhirlerde bulunan moleküller hakkında bilgi sahibi olur Öğrenciler tetal doz kavramı, zehirin etkinlik derecesi ve toksikolojinin temel prensiplerini bilir Tek hücrelilerden başlayarak, mollusca, arthropoda, amphibia ve reptilia gibi çeşitli hayvan gruplarında bulunan zehirli türlerin biyolojik özellikleri hakkında bilgi edinir Öğrenciler resim ve video gösterimlerinden elde ettiği görsel verilerle bu konudaki bilgi düzeyini artırır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zehirli hayvanlar ve zehir metabolisması hakkında detaylı bilgiler vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste hayvanlar aleminde savunma, saldırma ve avlanmada sıklıkla kullanılan toksinlerin özellikleri, öldürücü etkileri ve bu hayvanların biyolojik özellikleri detaylı bir şekilde incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Projeksiyonlu sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1) Hayvan toksinlerine giriş ve toksik maddeler |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
2 |
Hayvan toksinlerinin içeriği |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
3 |
Panzehirler |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
4 |
Sürüngenler ve zehirleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
5 |
Zehirli yılan diş tipleri ve enzim çeşitleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
6 |
Amfibiler ve zehirleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
7 |
Deniz zehirli organizmaları |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Protista toksinleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
10 |
Coelentarata toksinleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
11 |
Mollusca toksinleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
12 |
Balık toksinleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
13 |
Eklembacaklı toksinleri |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
14 |
Besin zinciri ve beslenme ile zehir iletimi |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
15 |
Zehirlerin kullanım alanları ve multimedya gösterimi |
ders notlarnın okunmasıve internet taraması |
ders notları üzerinde konuşma |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavı |
final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
2 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
1 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
2 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
2 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
1 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
2 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
1 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
1 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
1 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|