|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Toprak Biyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Toprak ve bitki verimliliğini arttırmak, ekosistemlerin dengesinin geliştirilmesi, kirlenmeyi engelleyici ve azaltıcı önlemlerin belirlenmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Toprak mikrocanlılarının toprak,vejetasyon ve kendi aralarındaki etkileşimi incelemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Toprak biyolojisinin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi,
Toprak canlıları (flora ve fauna),
Toprak çevresinin toprak mikroflorası ve faaliyetlerine etkisi (enerji, kimyasal faktörler
Su faktörleri, kil ve yapı faktörleri,
Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin mikroorganizmalar tarafından değiştirilmesi
Elementlerin biyolojik döngüleri (C,N, döngüleri)
Elementlerin biyolojik döngüleri (S,P döngüleri)
Organometalik komplekslerin üretimi ve bioayrışmasında mikrocanlıların rolü
Toprak strüktürünün oluşumu ve bozulmasına mikrocanlıların katkısı
Toprak canlıları ve vejetasyon arasındaki etkileşimler (simbiyotik olan ve olmayan)
Toprak canlıları arasındaki etkileşimler,
Toprak Biyolojisinin uygulamaları (pedolojik ve jeolojik,).
Toprak Biyolojisinin uygulamaları (tarımsal, erozyon ve korozyon problemleri)
Pestisitlerle kirlenmeye karşı uygulamalar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Toprak biyolojisinin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi,
|
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
2 |
Toprak canlıları (flora ve fauna),
|
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
3 |
Toprak çevresinin toprak mikroflorası ve faaliyetlerine etkisi (enerji, kimyasal faktörler) |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
4 |
Su faktörleri, kil ve yapı faktörleri, |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
5 |
Toprakların fiziksel ve kimyasal özelliklerinin mikroorganizmalar tarafından değiştirilmesi |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
6 |
Elementlerin biyolojik döngüleri (C,N, döngüleri) |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
7 |
Elementlerin biyolojik döngüleri (S,P döngüleri) |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
8 |
Organometalik komplekslerin üretimi ve bioayrışmasında mikrocanlıların rolü, |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
9 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
10 |
Toprak strüktürünün oluşumu ve bozulmasına mikrocanlıların katkısı |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
11 |
Toprak canlıları ve vejetasyon arasındaki etkileşimler (simbiyotik olan ve olmayan) |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
12 |
Toprak canlıları arasındaki etkileşimler, |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
13 |
Toprak Biyolojisinin uygulamaları (pedolojik ve jeolojik,). |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
14 |
Toprak Biyolojisinin uygulamaları (tarımsal, erozyon ve korozyon problemleri) |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
15 |
Pestisitlerle kirlenmeye karşı uygulamalar |
Ders notu ve kaynak ek kitap |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akalan,İ.(1983). Toprak Bilgisi, A.Ü.Ziraat F. Kitapları, Ankara.
Haktanır,K.,(1986) Toprak Biyolojisi,A.Ü.Ziraat F!. No:134, Ankara
Özbek,H. ve ark.(1995) Toprak Bilimi, Ç.Ü. Ziraat F. yayını, Adana
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
3 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|