|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moloküler Biyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 361 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gene klonlama ve rekombinant DNA teknikleri ve uygulamalarının öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 361 Moloküler Biyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Farklı organizmalardaki nükleik asitlerin yapısı, hareketli genetik yapılar ve izolasyonu, Gen klonlama ,Rekombinant DNA teknikleri , PCR ve uygulamalarının öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Moleküler biyolojiye giriş ve gelişmeler, Plazmidler ve bakteriyofajlar ile özellikleri, Plasmid DNA’sı ve bakteriyofaj nükleik asitlerinin izolasyonu,Transpozonlar ve transposable yapıların özellikleri ve önemi, Hayvansal ve bitki hücrelerinden DNA izolasyonu, Mikroorganizma ve bitki hücrelerinde doğal ortamda gerçekleşen genetik madde transferleri ve yöntemleri, Elektroporasyon, elektrofüzyon, biyolistik transformasyon yöntemleri ve uygulamaları, Transformasyon (CaCL2, RbCL2, Protoplast ve Lipozom) yöntem ve mekanizmaları, Gen klonlama, PCR (Polymeraz zincir reaksiyonu ve uygulama alanları), Hibridizasyon (Sothern, Northern, In situ ve Dot blot), Klonlama vektörleri, Rekombinant DNA üretimi ve alıcı organizmaya transferi, Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moleküler biyolojiye giriş ve yeni gelişmeler |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
2 |
Plazmidler ve bakteriyofajlar ile özellikleri, plasmid DNA’sı ve bakteriyofaj nükleik asitlerinin izolasyonu |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
3 |
Transpozonlar ve transposable yapıların özellikleri ve önemi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
4 |
Hayvansal ve bitki hücrelerinden DNA izolasyonu |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Mikroorganizmalarda doğal ortamda gerçekleşen genetik madde transferleri ve yöntemleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
Konjugasyon, Elektroporasyon, elektrofüzyon, biyolistik transformasyon yöntemleri ve uygulamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Transformasyon (CaCL2, RbCL2, Protoplast ve Lipozom) yöntem ve mekanizmaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
9 |
Gen klonlama ve klonlama yöntemleri, aşamaları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
10 |
PCR (Polymeraz zincir reaksiyonu ve uygulama alanları) |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
11 |
Hibridizasyon (Sothern, Northern, In situ ve Dot blot) |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
12 |
. Klonlama vektörleri ve özellikleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
13 |
Rekombinant DNA üretimi, alıcı organizmaya transfer |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
14 |
Rekombinant organizmanın seçimi ve analizi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
15 |
Hibridoma ve hücre füzyon yöntemleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Okafor, N. Modern Industrial Microbiology and Biotechnology. Science Publishers, Enfield New Hampshire 03748, 2007, USA
Mosier, N.S., ve Ladish, M.R. Modern Biotechnology. A John Wiley & Sons, Inc, Publication, 2009. Canada
Logde, J., ve ark. Gene Cloning. School of Biosiciences, University of Birmingham Edgbaston, Birmingham,Taylor&Francis Group, 2007, UK.
Thieman, W.J.; Palladino, M.A. (2004). Introduction to Biotechnology. Pearson Education Inc. Publishing as Benjamin Cummings, 1301 Sansome Street, San Francisco, CA 94111, USA.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
2 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
2 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|