Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moloküler Biyoloji

Dersin Kodu : BL 361

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BURHAN ARIKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gene klonlama ve rekombinant DNA teknikleri ve uygulamalarının öğrenilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 361 Moloküler Biyoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Farklı organizmalardaki nükleik asitlerin yapısı, hareketli genetik yapılar ve izolasyonu, Gen klonlama ,Rekombinant DNA teknikleri , PCR ve uygulamalarının öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Moleküler biyolojiye giriş ve gelişmeler, Plazmidler ve bakteriyofajlar ile özellikleri, Plasmid DNA’sı ve bakteriyofaj nükleik asitlerinin izolasyonu,Transpozonlar ve transposable yapıların özellikleri ve önemi, Hayvansal ve bitki hücrelerinden DNA izolasyonu, Mikroorganizma ve bitki hücrelerinde doğal ortamda gerçekleşen genetik madde transferleri ve yöntemleri, Elektroporasyon, elektrofüzyon, biyolistik transformasyon yöntemleri ve uygulamaları, Transformasyon (CaCL2, RbCL2, Protoplast ve Lipozom) yöntem ve mekanizmaları, Gen klonlama, PCR (Polymeraz zincir reaksiyonu ve uygulama alanları), Hibridizasyon (Sothern, Northern, In situ ve Dot blot), Klonlama vektörleri, Rekombinant DNA üretimi ve alıcı organizmaya transferi, Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Moleküler biyolojiye giriş ve yeni gelişmeler İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
2 Plazmidler ve bakteriyofajlar ile özellikleri, plasmid DNA’sı ve bakteriyofaj nükleik asitlerinin izolasyonu İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
3 Transpozonlar ve transposable yapıların özellikleri ve önemi İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
4 Hayvansal ve bitki hücrelerinden DNA izolasyonu İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
5 Mikroorganizmalarda doğal ortamda gerçekleşen genetik madde transferleri ve yöntemleri İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
6 Konjugasyon, Elektroporasyon, elektrofüzyon, biyolistik transformasyon yöntemleri ve uygulamaları İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
7 Ara sınav
8 Transformasyon (CaCL2, RbCL2, Protoplast ve Lipozom) yöntem ve mekanizmaları İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
9 Gen klonlama ve klonlama yöntemleri, aşamaları İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
10 PCR (Polymeraz zincir reaksiyonu ve uygulama alanları) İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
11 Hibridizasyon (Sothern, Northern, In situ ve Dot blot) İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
12 . Klonlama vektörleri ve özellikleri İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
13 Rekombinant DNA üretimi, alıcı organizmaya transfer İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
14 Rekombinant organizmanın seçimi ve analizi İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
15 Hibridoma ve hücre füzyon yöntemleri İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Okafor, N. Modern Industrial Microbiology and Biotechnology. Science Publishers, Enfield New Hampshire 03748, 2007, USA
 Mosier, N.S., ve Ladish, M.R. Modern Biotechnology. A John Wiley & Sons, Inc, Publication, 2009. Canada
 Logde, J., ve ark. Gene Cloning. School of Biosiciences, University of Birmingham Edgbaston, Birmingham,Taylor&Francis Group, 2007, UK.
 Thieman, W.J.; Palladino, M.A. (2004). Introduction to Biotechnology. Pearson Education Inc. Publishing as Benjamin Cummings, 1301 Sansome Street, San Francisco, CA 94111, USA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 3 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 2
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3