Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Fizyolojisi 2

Dersin Kodu : BL 308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler meslek hayatında fotosentezin ekolojik ve fizyolojik etkisi, büyüme gelişme, hormonlar, savunma mekanizması, stres fizyolojisiyle ilgili bilgileri kullanabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 204 Bitki Anatomisi
BL 303 Bitki Fizyolojisi 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fotosentezin ekolojik ve fizyolojik etkisi, büyüme gelişme, hormonlar, savunma mekanizması, stres fizyolojisiyle ilgili bilgilerin aktarılması

Dersin İçeriği : Kültürel ve doğal yetişen bitkilerin fotosentetik özelliklerini, büyüme gelişme, savunma, hormon, stresle ilgili bilgilerin çalışma alanında kullanılabilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tohumlu bitkilerin gelişmesi, Bölünme gelişme ve farklılaşma, Vegetatif organların gelişmesi
2 Bitkilerde morfogenezin kontrolü,
3 Termoperiodizm, fotoperiodizm, etiole olama
4 Vernalizasyon ve çiçeklenme yeteneğinin kazanılması, vernalizasyon özellikleri
5 Bitkilerde tropizma hareketleri ve diğer hareketler
6 Bitkilerde savunma mekanizmaları; Mekanik ve kimyasal savunma, azotlu bileşikler,terpenler, fenolik bileşikler allelopatik maddeler.
7 Bitki büyüme hormonları; Oksinler, gibberellinler, Sitokininler
8 Ara sınav
9 Diğer büyüme maddeleri; Absisik asit, etilen, jasmonik asit, salisilik asit
10 Durgun yaşam, Tohumlu bitkilerin çimlenmesi, dormansi tipleri
11 Dormansi üzerine etki eden faktörler
12 Çiçeklenme ve fotoperyodizm , vernalizasyonla ilişkileri ve fotoperyodizmin önemi, Bitkilerin gelişmesine ışığın etkilerinin özeti
13 Fitokromun, çimlenme ve büyüme üzerine etkisi
14 Stres fizyolojisi ve stres tiplerinin bitkilerdeki etkileri


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akman,Y., Düzenli, S., ; Bitki Fizyolojisi 2010, 397s, Ankara.
 Wareıng., P.F., Phıllıps,I.D.J. Growth and Differentiation in Plants, 1981, 344 pagPergamon pres Inc. Maxwell House, Fairview Park. Elmsford , New York 10523, U.S.A.
 Lincoln T, Eduardo, Z., Plant Physiology 1998, 792 page.Sinauer Associates, Inc., P.O. Box 407 Sunderland, MA, 01375 U.S.A
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 5 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 5
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 5
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 3
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3