Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Fizyolojisi 1

Dersin Kodu : BL 303

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fizyolojide aldığı bilgilerle tüm bitki dallarındaki konularda çalışabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 303 Bitki Fizyolojisi 1

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gelişim evrelerine göre bitkilerin beslenmesi ve bitkiler arasındaki fizyolojik ve biyokimyasal değişimlerini, bitkilerdeki madde alımı ve taşınımını, tranpirasyon, fotosentez(C3,C4, CAM bitkileri) ve Oksijenli ve oksijensiz(fermantasyon)solunum olayları, Fotorespirasyon konusunda öğrencileri bilgilendirmek.

Dersin İçeriği : Bitkilerin madde alımını ,fizik ve kimya kanunlarına göre bitkilerde meydana gelen metabolik olayların öğrenilerek canlılarla ilgili konularda çalışmalarda bulunabilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Suyun yapısı ve özellikleri, su taşıma süreçleri difüzyon, ozmos, şişme,iyon alımı, iyon birikimi, iyon antigonizması, ekso ozmos, donnan dengesi
2 Bitkilerede su dengesi, Mineral beslenme, temel besinler ve eksiklikleri, bitki bileşenleri
3 Çözünmüş maddelerin taşınması pasif ve aktif taşınma, zar taşıma proteinleri
4 Köklerle su absorbsiyonu ve trake ve trakeidlerle suyun taşınması
5 Transpirasyon(terleme), stoma tipleri, guttasyon, eksüdasyon
6 Fotosentez’in önemi ve tarihçesi, ışığın özellikleri
7 Fotosentez pigmentleri, klorofil biyosentezi ve ışık reaksiyonları, ışık absorbe eden anten pigmentlerin yapısı
8 Ara sınav
9 Fotosentez aygıtlarının yapısı, elektron ve proton taşıma mekanizmaları
10 Fotosentezin karbon reaksiyonları, Fotorespirasyon karbon oksidasyon döngüsü(ışık solunumu)
11 C3, C4, CAM tipi bitkilerin fotosentez yönünden karşılaştırılması, nişasta ve şekerin sentezlenmesi, fotosentez üzerine etki eden faktörler
12 Solunum ve Yağ metabolizması, Glikoz, Trikarboksilik asit döngüsü
13 Elektron taşınması ve ATP sentezi, Solunuma etki eden faktörler
14 Fotosentezin fizyolojik ve ekolojik önemi; ışık ve aşırı sıcaklığa karşı bitkilerin geliştirdikleri koruma mekanizmaları
15 .


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akman,Y., Düzenli, S; Bitki Fizyolojisi 2010. 397 s, Ankara
 Pessarakli, M., Handbook of Photosynthesis 1998, Marcel Dekker, Inc. 270 Madison Avenue, New York.
 Lincoln T, Eduardo , Z.,Plant Physiology 1998, 792 page.Sinauer Associates, Inc., P.O. Box 407 Sunderland, MA, 01375 U.S.A
 Campbell-Reece, Biology, 2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 5
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 0
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 3
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 5
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3