|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyolojide kullanılan ölçü birimleri, canlılığın özellikleri, doğada canlılık özelliği gösteren yapılar |
Anlatılacak konuların derlenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma yöntemi |
|
2 |
Prokaryot hücre, ökaryot hücre, virüsler, viroidler |
Anlatılacak konuların derlenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma yöntemi |
|
3 |
Hücrenin kimyasal yapısı |
Anlatılacak konuların derlenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma yöntemi |
|
4 |
Organik Bileşikler (Proteinler) |
Anlatılacak konuların derlenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma yöntemi |
|
5 |
Organik Bileşikler (Karbohidratlar ve lipitler) |
Anlatılacak konuların derlenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma yöntemi |
|
6 |
Organik Bileşikler (Lipitler ve Nukleik asitler) |
Anlatılacak konuların derlenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma yöntemi |
|
7 |
Organik Bileşikler (Nukleik asitler) |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
8 |
Organik Bileşikler (Enzimler) |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
9 |
Organik Bileşikler (Vitaminler ve hormonlar) |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
10 |
Hücrenin genel yapısı, plazma zarı ve detayları |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
11 |
Sitoplazmik zar sistemleri (Endoplazmik retikulum, mikrozom, golgi aygıtı) |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
12 |
Hücredeki zar sistemleri (Golgi aygıtı), sitoplazmik organeller (sentriol,mikrotübül, ribozomlar) |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
13 |
Sitoplazmik organeller (Lizozom, vakuol, mitokondri) |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
14 |
Plastidler ve Hücre bölünmesi |
Anlatılacak konuların ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma yöntemi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
3 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|