|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Anatomisi Lab. |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 254 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkisel hücre, doku ve organların yapısal özelliklerini daha iyi anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkisel hücrelerin, dokuların ve organların temel anatomik yapılarını öğretmek. Belirli bitki grupları arasındaki farklılıkların görülmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Primer ve sekonder meristemler, epidermal sistem, stoma tipleri, tüyler, parankima tipleri, kollenkima ve sklerankima, ksilem ve floem, iç ve dış salgı sistemi, kök ve gövde anatomisi, yaprak ve çiçek anatomisi, meyve ve tohum anatomisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Meristem doku (uç, ara ve yanal bölünür doku) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
2 |
Koruyucu doku (tek ve çok tabakalı, düz ve dalgalı tipleri) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
3 |
Stomalar (amarillis, minium ve graminea tipleri) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
4 |
Çiftçeneklilerde (Dikotiledonlarda) komşu hücre tiplerine göre stoma tipleri |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
5 |
Tekçeneklilerde (Monokotiledonlarda) stoma komşu hücresi diziliş tipleri |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
6 |
Tüyler (basit tüyler, salgı tüyleri, şamdan tüy, kalkan tüy) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
7 |
Temel doku (Parankima: özümleme, depo, sukkulent, havalandırma, iletim) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
8 |
Ara sınav |
Okuma |
Ara sınav uygulaması |
|
9 |
Destek doku (kollenkima, sklerankima) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
10 |
İletim dokusu (ksilem, floem) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
11 |
Salgı dokusu (salgı bezi, reçine kanalı, süt boruları) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
12 |
Kök ve gövdenin anatomik yapısı (monokotil ve dikotillerde) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
13 |
Yaprak anatomik yapısı (bifasiyal, ekufasiyal, unifasiyal) |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
14 |
Çiçek ve meyvenin anatomik yapısı |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
15 |
Tohumun anatomik yapısı |
Okuma |
Uygulamalı eğitim |
|
16/17 |
Yarı yıl sonu sınavı |
Okuma |
Yarı yıl sonu uygulaması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Algan, G. ve Toker, C. (1999). Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kitabı. Fen Fakültesi Yayınları No: 21, Ankara.
Yakar-Tan, N. (1982). Bitki Mikroskopisi Kılavuz Kitabı. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
Yentür, S. (1984). Bitki Anatomisi. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
Beck, Charles B. (2005) Yirmi birinci yüzyıl için bitki anatomisi: bitki yapısı ve gelişimine giriş, Cambridge University Pres, Cambridge ;New York.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ocakverdi, H. ve Kaya, B. (2001). Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı (Botanik). Palme Yayıncılık, Ankara.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
1 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
3 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
1 |
16 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
1 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 52 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|