Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Omurgalılar

Dersin Kodu : BL 206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CAHİT ERDEM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Omurgalı hayvan gruplarının anatomik özellikleri ve sistematikteki yerlerinin öğrenilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Omurgalı hayvan gruplarının anatomik özellikleri ve sistematikteki yerlerinin belirtilmesi.

Dersin İçeriği : Kordalıların genel özellikleri; Balıklar, Amphibialar, Reptilialar, Aves ve Memelilerin morfolojisi ve sınıflandırılması, ; Solunum, sindirim, boşaltım, dolaşım ve üreme sistemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Chordata filumunun genel özellikleri; Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata subfilumlarının özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
2 Craniata grubu, Agnatha subfilumunun özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
3 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin özellikleri Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
4 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
5 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Osteichthyes klasisinin özellikleri Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
6 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Osteichthyes klasisinin sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
7 Karasal Yaşama geçiş Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
8 Ara Sinav Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
9 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Amphibia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
10 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Reptilia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
11 Belgesel gösterimi Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
12 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin özellikleri Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
13 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
14 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
15 Mammalia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Ders ve tartışma
16/17 Final Sinavi Kaynak ve okuma Ders ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Ali DEMİRSOY,1999. Yaşamın Temel Kuralları; Omurgalılar; Cilt III, Kısım II. METEKSAN AŞ.ISBN: 975-7746-08-8. Ankara. 942s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 0
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 3
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4