|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel organik besin maddelerinin araştırılması |
yok |
Labaratuvar çalışması |
|
2 |
Alyuvarların osmotik direncinin gözlenmesi |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
3 |
Yanak içinden alınan epitel hücrelerinin incelenmesi (epitel doku çeşitleri) |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
4 |
Mide, barsak ve böbrek epitel hücrelerinin incelenmesi ( kübik, silindirik epitelyum hücreleri) |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
5 |
Bağ ve destek doku |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
6 |
Kıkırdak ve Kemik doku preparatlarının incelenmesi |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
7 |
Kan dokusu (insan ve kurbağa kan preparatının hazırlanışı, kan hücrelerinin incelenmesi) |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
yok |
|
|
9 |
Kas dokusu (çizgili, düz ve kalp kası preparatlarının incelenmesi) |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
10 |
Protozoa kültürünün hazırlanması ve tek hücreli canlıların incelenmesi |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
11 |
Arthropoda hakkında genel bilgi ve örneklerin incelenmesi |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
12 |
Arthropoda örneklerin incelenmesi |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
13 |
Deri (kurbağa ve fare derisi preparatlarının incelenmesi) |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
14 |
İnsecta hakkında genel bilgi ve örneklerin incelenmesi |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
15 |
Kurbağa anatomisi ve disseksiyonu |
yok |
laboratuvar çalışması |
|
16/17 |
final sınavı |
yok |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
5 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
5 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|