Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi alan ve başaran öğrenciler, hücrenin kimyasal yapısı, hücrenin yapı ve fonksiyonu, prokaryot ve ökaryot organizmaların genetiği, proteomik ve genomik, hayvan doku ve sistemleri, omurgalı ve omurgasız hayvanlar, ekoloji ve çevre kirliliği konularında temel bilgileri edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 102 Genel Biyoloji 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere biyolojinin çok farklı alanlarında temel bilgiler vererek, üst sınıflara hazırlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Canlıların kimyasal içeriği
Hücre içinde yolculuk (yapı ve fonksiyon)
Prokaryotik ve ökaryotik genomların organizasyonu ve kontrolü
DNA teknolojisi ve genomiks
Prokaryotlar ve metabolik çeşitliliğin kökenleri
Mikrobiyal modeller; Virus ve bakteri genetiği
Doğal kaynakları koruma
Hayvan yapı ve işlevine giriş
Omurgalı ve omurgasız hayvanlar
Hayvanların evrimine giriş
Hayvanlarda sistemler
Ekoloji ve çevre kirliliği
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlıların kimyasal içeriği |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
2 |
Hücre içinde yolculuk (yapı ve işlev) |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
3 |
Prokaryotik ve ökaryotik genomların organizasyonu ve kontrolü |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
4 |
DNA teknolojisi ve genomiks |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
5 |
Prokaryotlar ve metabolik çeşitliliğin kökenleri |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
6 |
Mikrobiyal modeller; Virus ve bakteri genetiği |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
7 |
Doğal kaynakları koruma biyolojisi |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Exam |
Exam |
|
9 |
Hayvan yapı ve işlevine giriş |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
10 |
Omurgalı ve omurgasız hayvanlar |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
11 |
Omurgalı ve omurgasız hayvanlar |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
12 |
Hayvanların evrimine giriş |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
13 |
Hayvanlarda sistemler |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
14 |
Hayvanlarda üreme, gelişme |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
15 |
Ekoloji ve çevre kirliliği |
Güncel ders konusu üzerinde ders notlarının okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
2 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
3 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|