Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Bıyolojı

Dersin Kodu : BL 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler
Bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler
Sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim doku, salgı doku
Vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak
Generatif organları, çiçek, meyve, tohum
Büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, İlkel damarlı bitkiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri
Ekosistemin tanımı ve çeşitleri
Ekosistemin yapısı
Ekosistemin işlevleri

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel botanik bilgisinin kazandırılması ve kullanım alanlarının öğrencilere öğretilmesi

Dersin İçeriği : Ekosistem ve ekositem işlevleri, ekosistem içerisindeki besin ve enerji alışverişi, canlılar ve cansızların farkları, canlıların sınıflandırılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel Biyolojinin tanımlanması Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
2 Genel Biyolojinin sınıflandırması Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
3 Gezegenler, dünya ve biyosfer Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
4 Biyosferdeki elemanlar, canlı ve cansız farkı Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
5 Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
6 Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
7 Bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
8 Ara sınav Yazılı Yazılı
9 Sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim doku, salgı doku Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
10 Vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
11 Generatif organları, çiçek, meyve, tohum Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
12 Büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, İlkel damarlı bitkiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri. Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
13 Ekosistemin tanımı ve çeşitleri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
14 Ekosistemin yapısı Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
15 Ekosistemin işlevleri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
16/17 Yıl sonu sınavı Yazılı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1- Akman,Y.(2005). Botanik: Bitki Biyolojisine Giriş. Palme Yayıncılık, 774 s., Ankara.
 2- Graham L.E., Graham J.M., Wilcox L.W. (2004). Bitki Biyolojisi (Trans Ed. Işık K.). Palme Yayıncılık, Ankara.
 Ocakverdi, H. ve Kaya, B. (2001). Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı (Botanik). Palme Yayıncılık, Ankara
 4- Odum, E.P., Barrett, G.W. (Işık, G.- Çeviri editörü) (2008). Ekolojinin temel lkeleri. Palme Yayınları, 598 sh., Ankara
 Bozcuk, S. (2004). Genel Botanik. Hatiboğlu Yayıncılık, 190s.,
Diğer Kaynaklar  Ankara. Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 3
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 1
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 5 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 3 15 45
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6