|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojiye Giriş II |
|
Dersin Kodu |
: |
RPD112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kişiliği tanıma, kişilik teorilerini tanıma, normal dışı davranışları öğrenme, normal dışı davranış ve psikolojik yaklaşımları belirleme, normal dışı davranışlar ve teşhisini öğrenme, kötü alışkanlıkları gösterme, kişilik bozukluklarını tanıma, psikoterapi yöntemlerini bilme, sosyal psikolojiyi tanımlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı, psikolojide temel kavramlar, psikolojik araştırma, temel teori ve uygulamalar konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; kişilik, kişilik teorileri, normal dışı davranışlar, normal dışı davranış ve psikolojik yaklaşımlar, normal dışı davranışlar ve teşhis, kötü alışkanlıklar, kişilik bozuklukları, psikoterapi yöntemleri, sosyal psikoloji vb. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kişiliği tanıma |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
2 |
Kişilik teorilerini tanıma |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
3 |
Normal dışı davranış |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
4 |
Normal dışı davranış ve psikolojik yaklaşımlar |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
5 |
Normal dışı davranışlar ve teşhis |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
6 |
Kötü alışkanlıklar |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
7 |
Vize |
Sınava çalışma |
Yazılı sınav |
|
8 |
Kişilik bozuklukları |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
9 |
Psikoterapi yöntemleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
10 |
Sosyal psikoloji |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
11 |
Kişilerarası bir süreç olarak çekicilik |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
12 |
Grupların etkileri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
13 |
Hoşlanma ve sevme |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
14 |
Önyargılar |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
15 |
Yardım etme davranışı |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnsan ve Davranışı; Doğan Cüceloğlu, -Psikolojiye Giriş I ve II; Rita l. Atkinson, Richard R. Atkinson, Ernest R. Hilgard, Psikolojiyi Anlamak; Charles G. Morris, Psikolojiye Giriş; Rod Plotnik
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
90 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
4 |
|
2 |
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
5 |
|
3 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
4 |
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
4 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
4 |
|
8 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
4 |
|
9 |
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
4 |
|
10 |
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
5 |
|
11 |
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
5 |
|
12 |
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
4 |
|
13 |
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
4 |
|
14 |
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
4 |
|
15 |
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
5 |
|
16 |
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
5 |
|
17 |
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
4 |
|
18 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
4 |
|
19 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|