Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikolojiye Giriş

Dersin Kodu : RPD105

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir bilim olarak psikolojiyi tanımlama, psikoloji yaklaşımlarını ayırt etme, davranışın biyolojik temellerini belirtme, öğrenme kuramlarını açıklama, dilin gelişimi ve düşünce ile ilişkisini açıklama, bilinç tür ve durumlarını belirtme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı, psikolojide temel kavramlar, psikolojik araştırma, temel teori ve uygulamalar konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; psikoloji yaklaşımları, davranış ve davranışın biyolojik temelleri, öğrenme kuramları, bellek süreçleri, dil gelişimi, bilinç süreçleri gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikolojinin dogası Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
2 Psikoloji yaklaşımları Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
3 Psikolojinin alt dalları Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
4 Psikolojinin yöntemleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
5 Organizma ve çevre Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
6 Duyum ve algı Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
7 Vize Sınava çalışma yazılı sınav
8 Güdülenme (motivasyon) Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
9 Öğrenme Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
10 Öğrenmeyi etkileyen faktörler Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
11 Heyecan Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
12 Bellek-Unutma-Hatırlama Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
13 Yaşam boyu gelişim Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
14 Sosyal ve duygusal gelişim Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
15 Gelişme ve günlük yaşam Araştırma, okuma, kaynak tarama. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İnsan ve Davranışı; Doğan Cüceloğlu, -Psikolojiye Giriş I ve II; Rita l. Atkinson, Richard R. Atkinson, Ernest R. Hilgard, Psikolojiyi Anlamak; Charles G. Morris, Psikolojiye Giriş; Rod Plotnik
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10
    Ödev/Proje/Diğer 0 90
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 5
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 3
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 4
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 4
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 5
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 4
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 4
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 5
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 5
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 5
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 4
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 5
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 5
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 4
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 4
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 4
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5