|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstil Müh. Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
TMZ107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SERİN MAVRUZ MEZARCIÖ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Tekstil Mühendisliği mesleğini tanımlama ve tekstil mühendislerinin işletmelerdeki görevlerini öğrenmeyi sağlar. 2. Tekstil hammaddeleri hakkında genel bilgi kazanılır. 3. Tekstilde temel işlem adımları ve makinaları hakkında temel bilgileri öğrenilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil Teknolojisi ve Mühendisliği ile ilgili temel bilgi ve kavramları kazandırmak, tekstil hammaddeleri hakkında temel bilgileri vermek, tekstilde üretim basamaklarını ve temel işlemleri tanıtmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tekstil Teknolojisi ve Mühendisliği ile İlgili Genel Kavramlar. Tekstil Maddelerinin tanımı, Temel Özellikleri, Standartları ve Sınıflandırılması. Doğal ve Sentetik Tekstil Maddeleri. İplikçilik Teknolojisi Hakkında Genel Bilgiler. Dokuma, Örme, Non-Woven ve Terbiye Teknolojisi. Kalite Kontrol. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üniversite eğitiminin niteliği ve organizasyonu hakkında genel bilgiler,Ç.Ü.Tekstil Mühendisliği Bölümünün tanıtımı ve eğitimi hakkında genel bilgiler |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
2 |
Mühendislik kavramı,Tekstil Mühendisliği mesleğini tanımlama |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
3 |
Tekstil hammaddelerinin tanıtımı, temel özellikleri ve sınıflandırılması |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
4 |
İplik üretiminin temel ilkeleri, iplik türleri ve temel özellikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
5 |
Kısa ve uzun stapel lif iplikçiliğinde işlem akışları ve makinaları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
6 |
Kumaş üretim yöntemlerinin sınıflandırılması,dokuma kumaş üretiminin temel ilkeleri,temel doku türleri,dokuma kumaşların genel özellikleri ve kullanım alanları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
7 |
Örme kumaş üretiminin temel ilkeleri,temel örgü türleri, örme kumaşların genel özellikleri ve kullanım yerleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Dokusuz yüzeyler (non woven) üretiminin temel ilkeleri,dokusuz yüzeylerin genel özellikleri ve kullanım yerleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
10 |
Tekstil terbiyesi, tanımlar ve sınıflandırılması |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
11 |
Pamuklu kumaşlara uygulanan temel terbiye işlemleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
12 |
Konfeksiyonun tanımı, konfeksiyonda işlem basamakları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
13 |
Tekstilde Kalite Kontrolün tanımı, amacı, uygulama alanı ve yapılan testler |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma, gösterim |
|
14 |
Tekstilde pazarlama, AR-GE, ÜR-GE |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma,gösterim |
|
15 |
Bölüm laboratuvarlarının gezilmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Laboratuvar |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-BAŞER, İ., Elyaf Bilgisi, Marmara Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 524, 179 s., 1992, İstanbul.
2-MANGUT, M., KARAHAN, N., Tekstil Lifleri, Ekin Basım Yayın Dağıtım, 309 s., 2008, Bursa.
3-DEMİR, A., GÜNAY, M., Tekstil Teknolojisi, Şan Ofset, 368 s., 1999, İstanbul.
4-EBERLE, H., HERMELING, H., HORNBERGER, M., MENZER, D., RING, W., Clothing Technology from fiber to fashion. Verlag Europa-Lehrmittel, Nourney, Vollmer Gmbh & Co., 1996.
5. GÜRCÜM, H.B., Tekstil Malzeme Bilgisi, Güncel Yayıncılık, 2010,İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
1 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
1 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
1 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
1 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 80 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|