|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyolojinin alt bilim dalları, biyolojinin tarihçesi ve hücrenin yapısı |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
2 |
Hücrenin kimyasal yapısı, inorganik ve organik bileşiklerden DNA molekülünün yapısı |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
3 |
RNA ve çeşitleri, sentezi |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
4 |
Hücrenin Yüzey elemenları |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
5 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
6 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
7 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav sorusu hazırlama |
Yazılı sınav yoklama |
|
9 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
10 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
11 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
12 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
13 |
Sitoplazma ve sitoplazmik organeller |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
14 |
Sitoplazmik organeller ve hücre bölünmesi |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
15 |
Genetiğe giriş |
Ders notlarının ve görsellerin derlenmesi |
Sözlü anlatım ve görsel ile zenginleştirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav sorusu hazırlama |
Yazılı sınav yoklama |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
3 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
1 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
4 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
2 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
2 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
1 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
1 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
1 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
3 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
4 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
4 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
3 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
1 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
1 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
0 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|