Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : SAS1 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV
Prof.Dr. CAHANGİR NEVRUZOV
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA BAYIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
Alanıyla ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
Çalışacağı konu alanını belirler.
Belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
Kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
Araştırma problemini belirler.
Araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri toplama, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi çalışma ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. yok tartışma
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. yok kaynak tarama
3 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
5 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
7 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
8 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
9 Araştırma probleminin belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
11 Örneklemin belirlenmesi. Örneklemin incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması Ön çalışma yapılması alan çalışması
14 Ön çalışmanın değerlendirilmesi. Değerlendirme yapma. Tartışma ve beyin fırtınası
15 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması. Planlama yapma Tartışma ve beyin fırtınası
16/17 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. İlgili kaynakların incelenmesi Tartışma ve beyin fırtınası


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 0
2 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
3 Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 0
4 Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 0
5 Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. 0
6 Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 0
7 Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 0
8 Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 5
9 Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
10 Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 5
11 Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. 5
12 Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
13 Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder 5
14 Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. 0
15 Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 3
16 Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
17 Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 5
18 Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 0
19 Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 4 128
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6