Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Elektronik Gazetecilik

Dersin Kodu : ILT408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ders içeriğine paralel geliştirilen akademik yazılar ve sunumlar doğrultusunda elektronik gazetecilik alanı hakkında detaylı bilgi sahibi olur
Çoklu ortamlar, etkileşimli sohbet ve blog ortamları ve web sitelerinin özgün özelliklerini kavrayabilir
Çoklu ortam araçları ve etkileşim hakkında bilgi sahibi olarak bu araçlarla çevrimiçi hikaye anlatımını açıklayabilir
Blog ve sosyal medya araçlarının yönetimini yapabilir
Röportajları ses kaydı altına alabilir ve düzenleyebilir
İnternet üzerinde güvenilir kaynaklardan doğru bilgiye ulaşabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, elektronik gazeteciliğe ilişkin temel kavramların tanıtılması, elektronik gazetecilik uygulamalarının yapıldığı araç ve ortamların geliştirilmesi ve yönetilmesine ilişkin becerilerin geliştirilmesine katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders bilgisayarlar, internet, sayısal ses ve görüntü kaydediciler, sayısal fotoğraf makineleri ve cep telefonları gibi çoklu ortam araçlarının kullanımı üzerine odaklanarak, söz konusu araçların gazeteciliğin toplumdaki rolü üzerindeki etkilerini irdelemektedir. Ders aynı zamanda sayısal medyaya ilişkin gazetecilik tekniklerini ve kavramsal araçları tanıtmayı amaçlamaktadır. Ders süresince yeni medyada güvenlik ve etik, geleneksel medya ve sayısal medyanın karakteristik farklılıkları ve internet üzerinde araştırma yapmaya ilişkin bilgiler verilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İletişim Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünyadaki Elektronik Gazetecilik Örneklerinin gözden geçirilmesi yok sunum
2 Elektronik Gazetecilik Nedir? Ders notlarının okunması sunum ve tartışma
3 Web tabanlı gazetecilik ve yayıncılık kavramları Ders notlarının okunması sunum
4 Elektronik gazetecilik araçları Ders notlarının okunması sunum ve tartışma
5 Çoklu ortam, etkileşimlilik,hyperlink, Weblog kavramları ve İçerik yönetim sistemleri Ders notlarının okunması sunum
6 Yurttaşlar ve katılımcı gazetecilik Ders notlarının okunması sunum
7 Hiper- yerel gazetecilik ve Webloglar Ders notlarının okunması sunum
8 Arasınav none yazılı sınav
9 Yeni medya, sosyal medya ve sosyal paylaşım siteleri Ders notlarının okunması sunum ve tartışma
10 Uygulama - web üzerindeki bir haber sitesi hakkında 500 kelimelik bir inceleme ve eleştiri yazısı yazma web üzerinde haber yapan bir site URL si bulma pratik
11 Elektronik gazetecilikte güvenlik sorunları Ders notlarının okunması sunum ve tartışma
12 Gazetecilik Etiği ve Elektronik gazetecilik Ders notlarının okunması sunum ve tartışma
13 Çevrim içi odyo gazetecilik Ders notlarının okunması sunum
14 Ders konularının gözden geçirilmesi ve değerlendirme yok tartışma
15 Final Sınavı yok yazılı sınav
16/17 Final Sınavı yok yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akman, Haşim ve Serhan Yedig (2002). İnternet Çağında Gazetecilik. İstanbul: Metis.
 James C. Foust´s "Online Journalism: Principles and Practices of News for the Web
 Başaran, Funda (2010). "Yeni İletişim Teknolojileri, Alternatif İletişim Olanakları." Mülkiye 269: 255-270.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 3
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 5
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 4
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 2
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 2
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 1
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 4
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 4
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 1
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 1
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 0
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 5
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 0
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6