|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyasal İletişim |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyasal iletişim ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahip olmak. Siyasal iletişim ile ilgili terminolojiyi içselleştirir.,
Siyasal iletişim alanındaki temel kavramları ve siyasal iletişimin tarihsel gelişimini açıklar.
İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için siyaset ve iletişim bilgisini sentezler.
İdeoloji, iktidar, kamuoyu, propaganda, sivil toplum, ikna, seçim ve demokrasi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde bilir ve açıklar.
iletişim tarihi ile siyasi tarih arasındaki bağlantıları anlar ve açıklar.
Siyasal iletişim alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili siyaset, iletişim ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavram ve düşünceleri tarihsel bağlamı içinde bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Siyaset ve iletişim ilişkisini çok yönlü ve farklı boyutlarıyla tanıtmak, siyasal iletişim yöntemlerini tarihselliği bağlamında açıklamak ve tartışmaya açmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Siyasal iletişim kavramı, siyasal iletişimle ilgili kavramlar, tarihsel bağlamı içinde siyasal iletişimin gelişim dönemleri ve siyasal iletişim biçimleri sunulacak açıklanarak, tartışmaya açılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Siyasal İletişime Giriş |
- |
Literatür |
|
2 |
Siyasal İletişim tanımı ve temel kavramlar |
Okuma |
Literatür ve yorum |
|
3 |
Tarihsel Gelişim Süreci İçinde Siyasal İletişim |
Okuma |
Literatür, yorum ve tartışma |
|
4 |
Siyasal iletişim ile ilgili kavramların analizi
Halkla İlişkiler, Kamuoyu, Propaganda, Reklamcılık, Lobicilik |
Okuma ve Ödev |
Yorum ve tartışma |
|
5 |
Siyasal iletişim ve İdeoloji |
Okuma |
Yorum ve tartışma |
|
6 |
Siyasal İletişim ve Siyaset |
Okuma |
Yorum ve tartışma |
|
7 |
Siyasal İletişim, demokrasi, iktidar ve muhalefet |
Okuma ve sunum hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
8 |
Kamuoyu, kitle, baskı grupları ve medya |
Okuma ve sunum hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
okuma |
yazılı sınav |
|
10 |
Siyasal Kampanya İletişim Biçimleri |
Araştırma |
Literatür ve yorum |
|
11 |
Seçmen davranışı ve seçim kampanyaları |
Araştırma ve sunum hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
12 |
Türkiye´de siyasal kampanyalar |
Araştırma ve sunum hazırlama |
Sunum, yorum ve tartışma |
|
13 |
Türkiye´de seçmen davranışı |
Araştırma ve sunum hazırlama |
Sunum,analiz, yorum ve tartışma |
|
14 |
Yeni Medya ve Siyasal iletişim |
Araştırma ve sunum hazırlama |
Sunum,analiz, yorum ve tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Dosyadaki tüm notlar |
Litaratür, yorum ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Dosyadaki tüm notlar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası, Eser Köker, İmge Kitabevi Yayınları, 2007
Political Communication, Taylor and Francis (Ed.), Routledge and Kegan Paul, London, 2013
Siyasal Reklamcılık, Hıfzı Topuz, Cem Yayınevi, İstanbul, 1991
İmparatorluk ve İletişim Araçları, Harold Innis, Çeviren: Nurcan Törenli, Ütopya Yayınları, Ankara,2006
Siyasal İletişim Yönetimi, Ferruh Uztuğ, Mediacat Yayınları, İstanbul, 2004
Siyasal İletişim, Aysel Aziz, Nobel Basın Yayın, Ankara, 2013
Politikada Halkla İlişkiler, Mahmut Oktay, Derin Yayınları, İstanbul, 2002
Siyasal İletişim, Editörler: Ferruh Uztuğ, Yasemin Özgün, Anadolu Üniversitesi Yayını, Yayın No: 2630, 2012
Siyasal İletişim Stratejileri, Abdullah Özkan, Tasam Yayınları, İstanbul, 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
4 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
1 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
4 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
4 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
4 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
5 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
4 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
4 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
3 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
3 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
3 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
5 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
1 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|