|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Halkla İlişkiler Plan ve Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 316 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLNURKAPLAN ESEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halkla ilişkiler, plan ve uygulamaları ile ilgili kavramları yorumlar. Halkla ilişkiler ve uygulamalarının tarihsel süreçteki gelişimini irdeler. Halkla ilişkiler uygulamasını planlar ve yönetir. Yazılı/görsel ve sözel iletişimde halkla ilişkiler uygulamalarını konumlandırır ve yönlendirir. Farklı sektörlere yönelik halkla ilişkiler projesi hazırlar ve uygular. Halkla ilişkiler ajansı organizasyonunu kavrar ve yönetir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuramsal bilgilerin uygulama alanına aktarımını içeren derste; halkla ilişkiler kampanyaları ve aşamaları, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan teknikler ve örnekleri, halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan araç ve gerçekleştirilen faaliyetler, halkla faaliyetlerinin alanları uygulama örnekleriyle aktarılarak, öğrencilerin ajanslar kurarak seçecekleri bir uygulamayla iliği proje hazırlamaları sağlanıp bu konuda yetkinlik kazanmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Halkla İlişkilerdeki Temel Kavramlar ve Tanımlar, Halkla İlişkiler Uygulamalarında Kampanya Süreci ve Aşamaları, Halkla İlişkiler Alanındaki Uygulama Örnekleri, Yazılı/Görsel ve Sözel İletişimde Halkla İlişkiler Uygulamaları, Medya Stratejileri ve İlişkileri, Basın Konferansı/Basın Bülteni/Basın Daveti, Ürün İletişimi ve Yerleştirme, Sergi ve Fuar Organizasyonları, Kurum İçi PR, İtibar Yönetim, Kriz Yönetimi, Kurumsal İlişkiler ve Lobicilik Faaliyetleri, Küresel Halkla İlişkiler, E-Halkla İlişkiler ele alınıp aktarılarak; uygulamalı olarak proje hazırlanması gerçekleştirilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Halkla İlişkilere Giriş. Temel Kavramlar ve Tanımlara Genel Bir Bakış. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
2 |
Kampanya Süreci ve Aşamaları. Analiz, Araştırma, Sorunun Çözümüne İlişkin Gerçekleştirilecek Senaryolar. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
3 |
Stratejik Planlama. Hedef Kitle Kavramı ve Hedef Kitle Belirlenmesi. Stratejilerin Belirlenip Bütçenin Planlanması. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
4 |
Halkla İlişkiler Uygulama Örneklerinin İrdelenmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
5 |
Yazılı/Görsel ve Sözel İletişimde Halkla İlişkileri Uygulamaları. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
6 |
Medya Stratejileri ve Medyayla İlişkiler. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
7 |
Halkla İlişkiler Uygulamaları: Basın Konferansı ve Basın Bülteni, Basın Davetleri, Ürün İletişimi ve Ürün Yerleştirme Faaliyetleri. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
8 |
Ara Sınav |
İşlenmiş Konular |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Basınla Konuşma/Kampanya Sunum Teknikleri. Sergi, Fuar ve Organizasyonlar. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
10 |
Kampanya Uygulamaları, Denetimi ve Değerlendirmesi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
11 |
Kurum İçi PR, İtibar Yönetimi, Kriz Yönetimi, Kurumsal İlişkiler ve Lobicilik Faaliyetlerinde Halkla İlişkiler Uygulamaları. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
12 |
Küresel Halka İlişkiler Uygulamaları, E-Halkla İlişkiler Uygulamaları. PR Şirketi Organizasyonu, İşleyişi ve Seçimi. |
Kaynak Okuma |
Beyin Fırtınası - Sözlü |
|
13 |
Proje Hazırlama |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
14 |
Proje Hazırlama |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
15 |
Proje Hazırlama |
Proje Ödevi |
Beyin Fırtınası - Sözlü - Sunum |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
İşlenmiş Konular |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Filiz Balta Peltekoğlu (2007). Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Yayınları.
Ayla Okay & Aydemir Okay (2001). Halkla İlişkiler: Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
Ceyda Aydede (2003). Halkla İlişkiler Kampanyaları, 3. Baskı, İstanbul: MediaCat Yayınları.
Aydemir Okay & Ayla Okay (2010). Halkla İlişkiler ve Medya, MediaCat Yayınları, 3.baskı, İstanbul.
Denis McQuail (2005). İletişim Modelleri, çev. Konca Yumlu, İstanbul: İmge Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konuyla İlgili Makaleler ve Elektronik Kaynaklar
Anthony Davis (2006). Halkla İlişkilerin ABC’si, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği Altın Kitap Serisi (12 Kitap), Rota Yayınları, İstanbul.
Sema Becerikli (2005). Uluslararası Halkla İlişkiler, Ankara: Nobel Yayınları.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
2 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
2 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
2 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
4 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
4 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
1 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
3 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
2 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
4 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
5 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
5 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
2 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
4 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|