Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Senaryo Yazımı

Dersin Kodu : AS 315

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Film senaryosu hakkında temel kavramları öğrenir.
Görsel düşünebilme ve anlatabilme becerisi edinir.
Film senaryosu yazmayı temel düzeyde öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin film senaryosu hakkında temel bilgileri edinmesi ve kendilerine ait özgün ya da seçecekleri bir öykünün senaryosunu yazmaları.

Dersin İçeriği : Bu ders, senaryo ve senaryo yazımı ile ilgili kavramlar ve temel bilgiler, senaryo türleri, senaryo örnekleri incelemesi ve senaryo yazma uygulamalarını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse Giriş: Dersin yöntemi ve içeriği hakkında açıklamalar Yok Literatür
2 Senaryo nedir, temel kavramlar, senaryoda yapısal ve düşünsel arkaplan Film izleme ve okuma Literatür, film ve senaryo analizi, tartışma, yorum
3 Senaryo türleri Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
4 Öykü ve film öyküsü karşılaştırması ve incelemesi Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
5 Bir film senaryosu yazma serüveni: Senaristin yolculuğu Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
6 Senaryonun biçimsel özellikleri Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
7 Karakter oluşturma ve karakter geliştirme Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
8 Ara Sınav
9 Senaryoda bakış açısı Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
10 Senaryoda Anlatım Teknikleri Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
11 Senaryoda sahne ve sekanslar Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
12 Senaryoda diyalog, ses ve müziğin kullanımı Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
13 Senaryo açısından sinematografi Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
14 Senaryoda zaman kullanımı Film izleme ve okuma Literatür, analiz, tartışma ve yorum
15 Öğrenci sunumları
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Michel Chion, Bir Senaryo Yazmak, çev. Nedret Tanyolaç Öztokat. İstanbul: Afa Yayınları, 1992
 Lütfi Ö. Akad, Işıkla Karanlık Arasında, Oğlak Yayınları, 2004
 Lütfi Ö. Akad, Kızılırmak Karakoyun. (Senaryo). İstanbul: Güney Filmcilik Yayınları, 1977
 N. Bilge Ceylan, Mayıs Sıkıntısı. (Senaryo), İstanbul: Norgunk Yayınları.
 Vittorio De Sica, Bisiklet Hırsızı. çev., Alpagut Erenuluğ. Ankara: Bilgi Yayınları, 1971
 Edward Dmytryk, Sinemada Yönetmenlik. çev., Ülkü Uzun. İstanbul: Afa Yayınları, 1990
 Orson Welles, Yurttaş Kane, çev. Nijat Özön. (Senaryo). Ankara: Bilgi Yayınları, 1995
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 0
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 0
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 0
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 3
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 0
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 5
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 4
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 0
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 0
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 0
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 3
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 2
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 4
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3