|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Web Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 311 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. TÜLAYGÖRÜ DOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Editör temel araçlarını kullanır HTML kodlarını tanımlar ve yazar Resim, köprü ve tabloları kullanarak tasarım yapar Kütüphane öğelerini yeniden oluşturur, değişiklik yapar ve günceller Şablonları ve çerçeveleri kullanır Site erişebilirliğini test eder ve siteyi yönetir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, web tasarımı yapmak için Macromedia Dreamweaver programının nasıl kullanıldığının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca bu Ders kapsamında, temel editör araçlarının kullanımı, web tasarımı ile ilgili temel kavram ve ilkelerin tanımı, HTML kod yazımı, tablo, resim ve köprüleri kullanarak tasarım yapma, site erişebilirliğinin test edilmesi ve site yönetimi gibi konularda bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Macromedia Dreamweaver programı kullanımının amaçlandığı bu ders, editör temel araçları, içerik işlemleri, tablo, resim ve köprüler ile tasarım, şablonlar, çerçeveler ve katmanları kullanma, kullanıcı etkileşimi, site yönetimi gibi konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Editör temel araçları |
Ders içeriğini okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
2 |
İçerik işlemleri |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
3 |
Resimler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
4 |
Köprüler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
5 |
Tablolarla tasarım |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
6 |
Stil sayfaları |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
7 |
Kütüphane öğeleri |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
8 |
Arasınav |
Ders notlarını okuma |
Çoktan seçmeli sınav |
|
9 |
Şablonlar |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
10 |
Çerçeveler |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
11 |
Formlar |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
12 |
Kullanıcı etkileşimi |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
13 |
Katmanlar |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
14 |
Erişebilirlik ve test |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
15 |
Site yönetimi |
Ders notlarını okuma |
Sunum, tanıtım, uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notlarını okuma |
Çoktan seçmeli sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gümüştepe, Y. (2002). Macromedia dreamweaver 4 ile web tasarımı. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Cebeci, Z. ve Bek, Y. (1996). World Wide Web sayfa tasarımı ve HTLM´ye giriş. Adana: Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi yardımcı ders kitapları.
Görü Doğan, T. Web Tasarımı I dersi notları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
3 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
2 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
0 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
0 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
0 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
5 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|