Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İlköğretimde Kaynaştırma |
|
Dersin Kodu |
: |
SGK404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-iLK ÖĞRETİMDE KAYNAŞTIRMA İLE İLGİLİ KAVRAMLARI ANLAR
2- kAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINI UYGULAYABİLİR 3-bİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMINI UYGULAR 4-bİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROĞRAMINI HAZIRLAR VE UYGULAYABİLİR
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SGK404 İlköğretimde Kaynaştırma
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin sonunda; Öğrenciler
1.Kaynaştırma ortamlarını tanımlayabilecektir. a. En az kısıtlayıcı eğitim ortamlarını tanımlar b. Kaynaştırmayı tanımlar 2. Kaynaştırma ortamlarında işbirliğini yorumlayabilecektir. a. Özel eğitim hizmeti sunan meslek gruplarını listeler b. Meslek grupları arasındaki işbirliğini tanımlar c. İşbirliği modellerini tanımlar 3. Kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerini değerlendirmeyle ilgili yorum yapabilecektir. a. Değerlendirme sürecinde izlenecek basamakları sıralar b. Değerlendirmenin türlerini ve farklılıklarını tanımlar 4. Kaynaştırma ortamlarında öğretimin planlanmasını anlatabilecektir. a. Öğretimin planlanmasına ilişkin unsurları tanımlar 5. Kaynaştırma ortamlarına yerleştirilebilecek yetersizlik türlerini sıralayabilecektir. a. Sık rastlanılan yetersizlikleri tanımlar b. Seyrek rastlanılan yetersizlikleri tanımlar c. Diğer yetersizlik türlerini tanımlar 6. Öğretimsel uyarlamaları örneklendirebilecektir a. Sınıf içinde ders anlatımlarında ve program içeriklerinde yapılabilecek uyarlamaları sıralar 7. Kaynaştırma ortamlarında bağımsız öğrenme stratejilerini tanılayabilecektir. a. Bağımsız öğrenme stratejilerini sıralar b. Herbir stratejiye örnekler verir 8. Kaynaştırma uygulamalarında öğrenmenin değerlendirilmesiyle ilgili yorum yapabilecektir. a. Kaynaştırma öğrencilerinin değerlendirme şekillerini sıralar 9. Kaynaştırma uygulamalarında davranış yönetimini tanımlayabilecektir. a. Davranış yönetimiyle ilgili teknikleri tanımlar b. Davranış yönetiminde kullanılan teknikleri örnekler 10. Sosyal yeterliklerin geliştirilmesini tanımlayabilecektir. a. Sosyal becerilerin geliştirilmesinde öğretmenin rolunü açıklar b. Sosyal becerilerin geliştirilmesinde akranların rolunü açıklar c. Sosyal becerilerin geliştirilmesinde ailenin rolunü açıklar
|
|
Dersin İçeriği |
: |
1 Hafta Özel gereksinimli öğrencilere eğitim hizmeti sağlayan kurumlar
2 Hafta Özel gereksinimli öğrencilere eğitim hizmeti sağlayan kurumlar
3 Hafta Özel gereksinimli öğrencilere eğitim hizmeti sağlayan kurumlar
4 Hafta Kaynaştırmada rol oynayan etmenler:Öğretmen, kaynaştırma öğrencisi
5 Hafta Kaynaştırmada rol oynayan etmenler: Normal sınıf öğrencisi
6 Hafta Kaynaştırmada rol oynayan etmenler: Fiziksel ortam, bireyselleştirilmiş eğitim programları, etkili öğretim
7 Hafta MidTerm Exam
8 Hafta Kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri
9 Hafta Özel eğitim destek hizmetleri: Sınıf-içi yardım
10 Hafta Özel eğitim destek hizmetleri: Kaynak oda
11 Hafta Özel eğitim destek hizmetleri: Özel eğitim danışmanlığı
12 Hafta Etkili danışmanlık becerileri
13 Hafta Uzman yaklaşımını benimseyen danışmanlık
14 Hafta İşbirlikçi danışmanlık
15 Hafta Final Sınavı
16 Hafta Final Sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Özel gereksinimli öğrencilere eğitim hizmeti sağlayan kurumlar |
|
|
|
2 |
Özel gereksinimli öğrencilere eğitim hizmeti sağlayan kurumlar |
|
|
|
3 |
Özel gereksinimli öğrencilere eğitim hizmeti sağlayan kurumlar |
|
|
|
4 |
Kaynaştırmada rol oynayan etmenler:Öğretmen, kaynaştırma öğrencisi |
|
|
|
5 |
Kaynaştırmada rol oynayan etmenler: Normal sınıf öğrencisi |
|
|
|
6 |
Kaynaştırmada rol oynayan etmenler: Fiziksel ortam, bireyselleştirilmiş eğitim programları, etkili öğretim |
|
|
|
7 |
MidTerm Exam |
|
|
|
8 |
Kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri |
|
|
|
9 |
Özel eğitim destek hizmetleri: Sınıf-içi yardım |
|
|
|
10 |
Özel eğitim destek hizmetleri: Kaynak oda |
|
|
|
11 |
Özel eğitim destek hizmetleri: Özel eğitim danışmanlığı |
|
|
|
12 |
Etkili danışmanlık becerileri |
|
|
|
13 |
Uzman yaklaşımını benimseyen danışmanlık |
|
|
|
14 |
İşbirlikçi danışmanlık |
|
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
3 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
3 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
3 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|